Diverse

Ce se intampla ‘Doctore’?

Plecat in acest sezon competitional cu gandul revansei dupa ratarea titlului din 2006 in ultima etapa, la Valencia, Valentino Rossi s-a trezit cu un alt competitor de calibru, in persoana australianului Casey Stoner. Pilotul de la Antipozi a reusit cinci victorii in opt curse si conduce in clasamentul general cu 26 de puncte avans in fata ‘Doctorului’, care pentru moment nu pare a avea antidot la forma de exceptie a lui Stoner.

Dupa un prim sezon la clasa MotoGP, petrecut alaturi de echipa lui Lucio Cecchinello, motorizata de Honda, tanarul Casey Stoner a facut in 2007 pasul la Ducati, unde i s-a dat pe mana naravasul model Desmosedici, pe care nici chiar veteranul Loris Capirossi nu a reusit sa-l imblanzeasca.

A inceput sezonul 2007. Departe de Europa, in desertul qatariot de langa Doha, s-au turat pentru prima data noile motoare de 800 cc ale clasei regina. Victorie pentru Stoner in fata lui Rossi, Ducati umilind practic Yamaha pe lunga linie dreapta de la Losail. Toti au pus succesul lui Stoner pe seama puterii crescute a Desmosediciului sau, ba mai mult, existand voci care mai in gluma, mai in serios ii acuzau pe italieni ca ruleaza tot cu modelul de 1000 cc din 2006. Chiar si Rossi s-a aflat printre cei care au sustinut mai mult sau mai putin voalat aceasta teorie fantezista.

A urmat Spania si tehnicul circuit de la Jerez. Valentino Rossi a revenit, castigand de o maniera impresionanta, in timp ce Stoner s-a multumit doar cu al cincilea loc. Lucrurile pareau ca reintrasera ‘in normal’ pentru Rossi, dar au urmat doua circuite nu prea indragite de italian, Istanbul si Shanghai.

Lunga cat o zi de post linia dreapta din Turcia i-a venit ca o manusa lui Stoner si Ducati-ului sau, australianul trecandu-si fara probleme in cont al doilea succes pe 2007. Rossi a intampinat mari probleme cu pneurile sale Michelin, acumuland doar 6 puncte. La Shanghai s-a repetat scenariul, cu mentiunea ca pneurile italianului si-au facut treaba, numai ca Stoner a fost imbatabil pe rapidul circuit chinez construit pe o fosta mlastina.

Anuntata cu surle si trambite de Rossi si echipa sa, revenirea pe Batranul Continent a campionatului nu a adus nimic nou in peisaj. Poate ploaia de la Le Mans si interesanta situatie cand pilotii au fost nevoiti sa intre la boxe pentru a incaleca o alta motocicleta. S-a impus Vermeulen, un alt australian ce bate la portile afirmarii, dar chiar si asa Stoner a castigat duelul personal cu Rossi, obtinand 16 puncte, fata de cele numai 10 ale italianului.

Razbunarea italianului a venit pe circuitul de casa de la Mugello, unde Stoner a incheiat doar pe patru, dar ‘afacerea italiana’ a fost doar un simplu foc de paie, Stoner castigand de o maniera entuziasmanta ultimele doua intreceri, la Barcelona si Donington Park. Ultima in conditii de pista uda si dupa ce a ratat complet startul.

Astfel s-a ajuns ca dupa opt runde ale campionatului, principalii doi tenori sa fie despartiti de o marja importanta de 26 de puncte si ma intreb care sa fie cheia succesului lui Stoner.

As spune ca Stoner este un fel de Rossi de prin 2003 sau 2004. Talent are la fel ca italianul, poate putina putere in plus la motor si cel mai important are de partea sa atuul tineretii. La Rossi parca incepe usor, usor sa-si spuna cuvantul si varsta, desi mai are mult pana sa agate combinezonul in cui. Totusi lupii tineri ca Stoner, Vermeulen, Hopkins, Pedrosa sau de Puniet asteapta la portile afirmarii, orice greseala a ‘doctorului’ fiind aspru taxata.

Urmeaza TT-ul de la Assen, Sachsenringul si Laguna Seca, cel mai antipatizat circuit de catre Rossi. ‘Il Dottore’ trebuie sa inventeze rapid un leac, si babesc daca e nevoie, pentru a ramane in carti pentru titlul mondial, altfel mi-e teama ca titlul mondial se va fi jucat inainte de pauza de vara.

One comment

  1. Nu cred ca varsta este problema lui rossi, mai degraba s-a trezit ca are adversari care nu se mai tem de Il Dottore.
    Cat priveste lupta pt titlu nu nici p departe incheiata orice rezultat ar iesi pe circuitul american. Urmeaza circuite pe care ducati s-a descurcat extraordinar anii trecuti dar pe care si Rossi este la inaltime. “The underdog” e Dani Pedrosa in schimb la doar 20 de puncte de Rossi, vine puternic din urma. Dk cei doi vor avea ochii doar pt duelul lor Dani va profita, mai ales ca Honda si-a revenit iar Michelin pare a reechilibra balanta.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza