MOTOGP

Noul sezon de MotoGP la start

A 60-a editie a Campionatului Mondial de Motociclism Viteza va debuta la acest sfarsit de saptamana pe circuitul Losail din Qatar, printre pilotii celor trei clase numarandu-se pentru al doilea an consecutiv si romanul Robert Muresan. In afara cursei din Qatar sunt programate alte 17 Mari Premii, cu mentiunea ca intrecerea de la Laguna Seca (Statele Unite) este rezervata doar clasei MotoGP.

Dupa cursele pregatitoare din 2006 si sezonul complet din 2007, cand a obtinut un loc 16 in Marele Premiu al Marii Britanii, tanarul pilot aradean a trecut in 2008 de la Derbi la Aprilia, urmand a concura pentru echipa austriaca Grizzly Gas Kiefer Racing.

Muresan va concura si in acest sezon cu numarul 95 de concurs, cel mai mare de pe grila clasei 125 cc, urmand a-l avea drept coechipier pe germanul Stefan Bradl…citeste mai mult.

Stoner, Rossi si restul plutonului la MotoGP

Fara doar si poate intreaga atentie a noului sezon in clasa regina va fi atintita asupra duelului dintre australianul Casey Stoner (Ducati) si Valentino Rossi (Yamaha). Campion mondial detasat in 2007, Stoner mizeaza in noul sezon in continuare pe modelul Desmosedici asupra caruia s-au operat doar cateva mici ajustari. Aruncat pe locul trei la general sezonul trecut, ‘Doctorul’ Valentino Rossi a decis in pauza competitionala sa renunte la furnizorul de pneuri Michelin, concurand pe Bridgestone. Mutarea italianul a creat o premiera in Campionatul Mondial, echipa de uzina Yamaha avand practic garajul impartit in doua, cu Rossi ‘incaltat’ de Bridgestone si Lorenzo sprijinit de Michelin.

Intreaga grila a clasei MotoGP a suferit modificari in pauza de iarna, echipa de uzina Honda fiind singura grupare care si-a pastrat ambii piloti, pe Dani Pedrosa (vicecampion mondial in 2007) si Nicky Hayden (campion mondial in 2006). Cei doi insa nu vor avea la dispozitie noua evolutie a motorului Honda de 800 cc in primele curse ale sezonului, urmand a concura pe un nou sasiu propulsat de motorul din 2007.

Dupa ani buni petrecuti alaturi de Ducati, unde a contribuit in mare masura la dezvoltarea actualului model Desmosedici, clasicul numar 65 purtat de Loris Capirossi va fi urmarit din 2008 la Suzuki, veteranul italian urmand a face pereche cu mai tanarul australian Chris Vermeulen. In locul lui Capirossi la Ducati a ajuns un alt italian, Marco Melandri, in timp ce fostul echipier de la Suzuki, John Hopkins, a ales verdele Kawasaki…continuarea articolului.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza