MOTOGP

Rossi, din nou campion mondial

Italianul Valentino Rossi a castigat, duminică, Marele Premiu al Japoniei de la Motegi, obtinand al saselea titlu mondial la clasa regina si al optulea din cariera, dupa ce l-a intrecut cu aproape doua secunde pe Casey Stoner, campionul din 2007.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=4F7j8REQN0g]

Plecat al patrulea de pe grila, ‘Doctorul’ a avut un start ezitant pierzand o pozitie in fata coechipierului sau Jorge Lorenzo, dar campionul de la Fiat Yamaha a revenit rapid in batalia pentru prima pozitie luand urma primilor doi clasati Dani Pedrosa si Casey Stoner.

In cele din urma Rossi a impus ritmul pe Twin Ring Motegi, singurul care a tinut pasul cu italianul fiind Stoner de la Ducati. Dupa ce a trecut de Pedrosa in turul cu numarul sase din cele 24 programate, Rossi a ramas in trena lui Stoner pana in turul 14, dupa care a luat cursa pe cont propriu. Italianul s-a impus la final cu avans de 1.9 secunde in fata lui Stoner, podiumul fiind completat de spaniolul Pedrosa de la Honda.

Pentru Valentino Rossi aceasta a fost a opta victorie a sezonului si a cincea consecutiva, italianul de 29 de ani bifand astfel al 70-lea succes la clasa regina a Motomondialului de Viteza. Dupa titlurile castigate la clasele inferioare in 1997 (la 125cc) si 1999 (la 250cc), Rossi s-a incununat campion mondial la clasa suprema in 2001, 2002, 2003, 2004 si 2005, in ultimele doua sezoane fiind invins de americanul Nicky Hayden si australianul Casey Stoner. In 2008 italianul originar din Tavullia a schimbat furnizorul de pneuri, trecand de la Michelin la Bridgestone, mutare care s-a dovedit decisiva in economia campionatului.

Cu trei curse ramase de disputat din sezonul 2008, Rossi si-a asigurat un nou titlu mondial avand un avans de 92 de puncte in fata lui Casey Stoner, alergarile de la Philip Island (Australia), Sepang (Malaysia) si Valencia (Spania) fiind unele de palmares pentru cel mai bun pilot din istoria Campionatului Mondial de Motociclism.

Simoncelli, aproape de titlul clasei 250 cc

Italianul Marco Simoncelli s-a impus, duminica, in cursa clasei sfertului de litru contand pentru Marele Premiu al Japoniei, pilotul de la Gilera castigand pentru doar 348 de miimi aprigul duel cu ibericul Alvaro Bautista de la Aprilia.

Plecat din pole position, Simoncelli a pierdut prima pozitie in fata lui Alex Debon imediat dupa start, dar a revenit la conducerea la inceputul turului al doilea.

Desprins in fruntea cursei, liderul campionatului a fost ajuns de Bautista, acesta din urma stabilind un nou record al circuitului de la Motegi la clasa 250cc, cu timpul de 1:51.412.

Cu doua tururi inaintea finalului, echipierul de la Mapfre Aspar Aprilia a declansat atacul decisiv, dar reprezentantul echipei Metis Gilera a rezistat, trecandu-si in palmares a 4-a victorie in 2008.

Podiumul cursei de la Motegi a fost completat de spaniolul Alex Debon, care l-a depasit in finalul cursei pe conationalul sau Julian Simon, in topul sase clasandu-se finlandezul Mika Kallio si japonezul Yuki Takahashi, ambii confirmati la MotoGP pentru sezonul 2009.

Inaintea ultimelor trei curse ale sezonului, Marco Simoncelli conduce in ierarhia pilotilor cu un total de 215 puncte, fiind urmat de Alvaro Bautista cu 183 de puncte si Mika Kallio cu 175 de puncte. Aprilia ocupa prima pozitie la constructori cu 282 de puncte, pe locul secund clasandu-se Gilera cu 234 de puncte.

Victorie pentru Bradl la 125cc, abandon pentru Muresan

Rezultate contradictorii in cadrul echipei Grizzly Gas Kiefer Aprilia in cursa clasei 125 cc, germanul Stefan Bradl obtinand victoria la capatul unei batalii de zile mari cu francezul Mike Di Meglio. La polul opus s-a aflat romanul Robert Muresan, care a abandonat dupa o cazatura in turul cu numarul 14.

Plecat din pozitia secund a grilei de start, Bradl a obtinut la final a doua victorie a carierei si totodata a sezonului, dupa ce reusita la Brno in Cehia. Talentatul pilot german a preluat conducerea de la Gabor Talmacsi in turul doi si a condus grupul fruntas format din care au mai facut parte Di Meglio si Joan Olive.

Di Meglio a revenit la conducere la jumatatea cursei, profitand de o ezitare a lui Bradl, insa germanul si-a recastigat prima pozitie cu patru tururi inaintea epuizarii celor 20 programate pe Twin Ring Motegi.

© Articolele au fost publicate in ziarul electronic Onlinesport.ro. Toate drepturile sunt rezervate.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza