Formula 1

Webber castiga autoritar Grand Prix-ul Ungariei. Schumacher penalizat

Australianul Mark Webber s-a impus, duminica, in Marele Premiu al Ungariei, dupa ce a schimbat strategia din mers in debutul cursei. Echipierul de la Red Bull-Renault l-a invins cu peste 17 secunde pe spaniolul Fernando Alonso (Ferrari), al treilea clasandu-se germanul Sebastian Vettel (Red Bull-Renault).

Mark Webber - Red Bull racing
photo credit: albertizeme

In urma acestui al patrulea succes inregistrat in sezonul curent al Formulei 1, Webber a urcat pe prima pozitie in ierarhia pilotilor, cu un total de 161 de puncte.

Schimbare de lider si la constructori, unde Red Bull-Renault a urcat la sefia campionatului, cu 312 puncte, profitand de fragilitatea celor doi echipieri de la McLaren-Mercedes.

Startul cursei nu a fost unul dintre cele mai favorabile pentru Webber, pilotul de la Antipozi fiind depasit rapid de un Alonso extrem de incisiv.

Plecat din pole position, Vettel si-a aparat cu succes prima pozitie, dupa care si-a marit constant avansul in fata principalului sau urmaritor.

Intrarea in turul cu numarul 16 din cele 70 programate a masinii de siguranta pe circuit a bulversat ierarhia la varf, provocand haos la boxe.

Webber a urcat la conducere profitand de intrarea majoritatii pilotilor, australianul conducand cursa in fata lui Vettel si Alonso.

Polonezul Robert Kubica (Renault) si germanul Adrian Sutil (Force India) au oferit unul dintre momentele spectaculoase ale cursei, cei doi ciocnindu-se chiar pe linia standurilor.

Kubica tocmai se pregatea sa iasa de la boxa echipei sale cand a intrat in plin in Sutil, pilot care intra la randul sau pentru schimbarea pneurilor.

In cele din urma Kubica a fost gasit vinovat, polonezul fiind penalizat cu un stop & go, dupa care a abandonat cursa cu probleme la directie.

Pe aceeasi linie a standurilor germanul Nico Rosberg oferea un alt moment de atractie, echipierul de la Mercedes pierzandu-si roata dreapta spate la doar cativa metri de boxa gruparii germane.

Aflat pe pozitia a 4-a, britanicul Lewis Hamilton, lider al campionatului inaintea cursei de la Hungaroring, a abandonat cu probleme la transmisie cand se acoperisera doar 24 din cele 70 de tururi.

Cinci tururi mai tarziu Vettel era penalizat cu o trecere prin linia standurilor, decizia comisarilor de cursa fiind motivata de nerespectarea din partea germanului a regulamentului de pozitionare in raport cu masina de siguranta.

Vettel a pierdut astfel pozitia secunda in fata lui Alonso, ultima parte a cursei gasindu-l pe pilotul de la Red Bull in urmarirea ibericului.

Dublul campion mondial a rezistat cu brio pana la final, in timp ce Vettel a avut doua scurte iesiri in afara pistei, dovedindu-si instabilitatea emotionala in momentele de maxima presiune.

Cu un Webber scapat in invingator, dupa ce si-a pastrat prima pozitie in urma efectuarii schimbului de pneuri, ultimele zece tururi ale cursei au fost animate de duelul dintre Schumacher si Barrichello.

Ajuns cu un tur si depasit de lider, Schumacher a rezistat cu greu in fata fostului sau coechipier de la Ferrari. Dupa cateva atacuri esuate, Barrichello a fortat la aspiratie pe linia dreapta din fata boxelor, reusind sa treaca nu fara emotii de un Schumacher care s-a aparat la limita regulamentului.

Multiplul campion mondial l-a impins mult in exterior pe Barrichello, nu mult lipsind sa provoace un accident cu urmari importante. Nemultumit de manevra germanului, Barrichello a solicitat prin radio ca Schumacher sa fie semnalizat cu steag negru.

Incidentul in care au fost implicati cei doi a fost supus investigatiei comisarilor , acestia penalizandu-l pe Schumacher cu zece locuri pe grila de start a cursei urmatoare, Marele Premiu al Belgiei de la Spa-Francorchamps.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza