Formula 1

Vettel s-a impus pentru al doilea an consecutiv la Suzuka

Germanul Sebastian Vettel de la echipa Red Bull-Renault a castigat, duminica, Marele Premiu al Japoniei de la Suzuka, impunandu-se pentru mai putin de o secunda in fata coechipierului sau Mark Webber. Podiumul a fost completat de spaniolul Fernando Alonso.


photo credit: Nelson Wu

Pentru a doua oara in istorie s-a intamplat ca sesiunea de calificari sa se desfasoare in dimineata cursei, dar aceasta nu l-a impiedicat pe Vettel sa-si treaca in cont dubla pe pamant japonez.

Aflat pentru a opta oara in acest sezon in prima pozitie a grilei de start, tanarul pilot al echipei Red Bull-Renault a condus cursa de la inceput si pana la sfarsit, exceptie facand tururile care au urmat intrarii sale la boxe.

Vettel se mentine in lupta pentru titlul mondial dupa acest succes, egalandu-l la puncte pe Alonso, fiecare avand cate 206 puncte. Clasat pe locul secund in Japonia, Webber si-a consolidat primul loc la general, unde a adunat 220 puncte.

Cursa de la Suzuka a avut un start spectaculos, primul incident avand loc chiar inainte de stingerea luminilor rosii, brazilianul Lucas Di Grassi (Virgin) scapand masina in zidul de protectie in timp ce se indrepta spre grila de start.

Alte patru masini au parasit intrecerea inaintea primului viraj, Vitaly Petrov (Renault), Felipe Massa (Ferrari), Niko Hulkenberg (Williams) si Vitantonio Liuzzi (Force India) numarandu-se printre nefericitii protagonisti.

Ajuns pe propriile picioare la boxe, Massa a rabufnit impotriva germanului Rosberg, pe care l-a indicat drept principalul vinovat pentru iesirea in decor.

Neutralizata pentru primele sase tururi din cele 53 programate, cursa a fost reluata la intensitate maxima cu Vettel conducand plutonul in fata lui Webber si Alonso. In pozitia secunda ar fi trebuit sa se afle polonezul Kubica, insa acesta a abandonat in turul trei, dupa ce a pierdut roata dreapta spate.

Prima jumatate a cursei a fost marcata de duelul de la distanta intre Vettel si Webber, cei doi echipieri de la Red Bull-Renault corectand pe rand timpul de referinta.

Sarabanda intrarilor la boxe a fost deschisa de Hamilton, britanicul fiind urmat de Vettel si Alonso, situatie care l-a propulsat pentru un tur la conducere pe Webber.

Australianul a schimbat si el rapid setul de pneuri, astfel ca Button s-a instalat in frunte in turul cu numarul 26. Campionul mondial in exercitiu a profitat de compozitia pneurilor hard, rezistand pe pista in prima pozitie pana cu 15 tururi inaintea finalului.

Vettel a revenit la conducere, urmat de Webber si Alonso, in timp ce topul cinci a fost completat de cei doi echipieri McLaren-Mercedes. Aflat in urmarirea lui Alonso, britanicul Hamilton a suferit o grea lovitura cu 13 tururi inaintea finalului, cand a pierdut treapta a treia a cutiei de viteza. Cu cinci secunde pierdute pe tur, Hamilton a fost rapid ajuns si depasit fara probleme de Button, coborand pe cinci.

In absenta actiunii in partea superioara a clasamentului, duelul dintre Rosberg si Schumacher a tinut capul de afis vreme de mai multe tururi. Foarte combativ pe un circuit pe care il cunoaste ca in palma, septuplul campion mondial a facut eforturi mari sa treaca de mai tanarul sau coechipier.

Rosberg a cedat in cele din urma presiunii, iesind din cursa cu doar patru tururi inaintea finalului. Germanul a pierdut spatele monopostului in ultima parte a traseului pe o zona unde a priori Sutil lasase foarte mult ulei dupa ce i-a explodat motorul.

4 comments

  1. nha, eu zic ca depasirile lui Kobayshi au tinut capul de afis pe final, mai mult decat presupusul duel dintre Schumacher si Rosberg 🙂

  2. Sigur, Roxana, se poate spune si asa. Koba a fost extrem de combativ demonstrand o data in plus ca-si merita locul in Marele Circ. Schumacher ramane insa Schumacher chiar si la 41 de ani, chiar si in conditiile in care termina pe sase 🙂

    Pe cine mizezi in finalul sezonului sau, cu alte cuvinte, care e favoritul tau la titlul mondial?

  3. Cred ca acesta este primul an in care nu am un favorit la titlu. Mai mult ca sigur, lupta finala se va da intre Alonso, Webber si Vettel – in ordinea aceasta 🙂 Imi pare rau pt Kubica, deoarece nu are o masina suficient de buna care sa-i permita sa lupte pt titlu. In concluzie, sunt destul de multi piloti in F1 (si mereu a fost asa)care nu-si pot exploata sansele la maxim din cauza echipelor pt care concureaza.
    In schimb, tu pe cine mizezi?

    1. Pentru a-ti raspunde la intrebare trebuie sa fac o scurta incursiune istorica 🙂 In copilarie eram fan Ayrton Senna, insa dupa nefericitul accident de la Imola am trecut la Ferrari, impulsionat din 1996 de venirea lui Schumacher la Maranello. Sunt in continuare si astazi fan al Scuderiei, am simpatizat cu Kimi ‘The Iceman’ Raikkonen, iar acum, intre Fernando si Felipe, il prefer totusi pe spaniol. Are stofa de pilot 😉

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza