IndyCar

Lotus a intrat in competitia motoristilor din IndyCar

Sato on Carb Day
Creative Commons License photo credit: afsilva

Constructorul britanic  Lotus va reveni incepand cu sezonul 2012 pe scena campionatului IZOD IndyCar Series cu propulsoare proprii, anunta presa de peste ocean.

Lotus va fi asadar al treilea motorist care se va alinia la startul noului IndyCar, dupa Honda si Chevrolet, astfel ca seria americana de monoposturi revine la traditia anilor 90, cand existau nu mai putin de cinci motoare in competitie.

Traditia marcii Lotus in cursele americane de monoposturi a inceput in anii 60, cand Colin Champan si-a condus propriul prototip motorizat de Ford in celebra cursa de 500 de mile de la Indianapolis.

Legendarul scotian Jim Clark avea sa triumfe in Indy 500 in 1965 la volanul unui model Lotus Type 38, stabilind la vremea respectiva un nou record de viteza (150.686 mph).

Primul Lotus de competitie a fost construit in 1948 de Colin Chapman, marca avand sa-si puna de-a lungul timpului amprenta si in Formula 1, modelul Type 25 fiind primul sasiu ‘monococ” din istoria Marelui Circ.

“Lotus este o marca unica in peisajul sporturilor cu motor si nicio alta companie constructoare de masini nu a reusit sa se impuna intr-un numar atat de mare de competitii, cum ar fi Le Mans, WRC, F1 sau IndyCar. In 2010 ne-am aflat intr-un parteneriat cu echipa KV Racing (n.a. – Takuma Sato pilot), iar in 2011 ne vom mari participarea in competitie. Din 2012 insa echipele si concurentii vor avea posibilitatea sa-si aleaga un monopost complet echipat cu sasiu si motor Lotus”, a declarat Dany Bahar, CEO al Grupului Lotus Europa.

Incepand din 2012 campionatul IndyCar va intra intr-o noua faza de dezvoltare si exploatare, fiind permisa utilizarea motoarelor turbo cu un maxim de sase cilindrii, care vor dezvolta intre 550 si 700 de cai putere.

Nota: De retinut ca intre echipa Lotus din Formula 1 si Lotusul din IndyCar nu este absolut nicio legatura. Prima este condusa de malaysianul Tony Fernandes, iar cea de-a doua este o companie britanica avand sediul la Norfolk.

4 comments

  1. Posibil pe hartie (nu te contrazic 😉 ) pentru ca din ce stiu echipa Lotus din F1 isi are bazele in Malaysia.

    De altfel detinatorii brandului Lotus l-au actionat in judecata pe Fernandes pentru ca acesta a folosit numele fara a avea dreptul.

    Din ce am mai citit, este posibil ca in 2011 sa se numeasca Malaysia GP F1.

  2. asa vrea Fernandes, ca echipa lui sa fie considerata malaieziana, dar baietii care muncesc la monoposturi lucreaza la fabrica din Norfolk. Nu stiu ce baza au si prin Malayezia.
    Echipa o sa-si schimbe culorile in 2011, putin probabil ca si numele.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza