WRC

Peugeot se impune in fata Skoda la Monte-Carlo

Pilotul francez Bryan Bouffier s-a impus, in noaptea de vineri spre sambata, in Raliul Monte-Carlo, prima etapa a sezonului in Intercontinental Rally Challenge (IRC). La volanul unui model Peugeot 207 S2000, campionul en-titre al Frantei l-a invins cu 32.5 secunde pe belgianul Freddy Loix, care a pilotat un model Skoda Fabia S2000.

Peugeot 207 S2000 - Stephane Sarrazin
photo credit: jfhweb

Ajuns la editia cu numarul 79, prestigiosul raliu care a aniversat in acest an un secol de existenta s-a bucurat de participarea a 100 de echipaje, printre acestea numarandu-se si cel romanesc format din Marco Tempestini si Dorin Pulpea.

Intrat in competitie cu un Peugeot 207 S2000, clujeanul Tempestini s-a clasat pe pozitia a 25-a dupa prima zi, pentru ca dupa inca o zi de intrecere sa urce pe locul 22. O defectiune tehnica aparuta la motor l-a fortat pe Tempestini sa traga definitiv pe dreapta dupa doar patru kilometri din cei aproape 30 programati in speciala a 9-a.

Raliul Monte-Carlo a inceput cum nu se poate mai bine pentru Skoda, care l-a propulsat pe prima pozitie pe finlandezul Juho Hanninen, insusi campionul en-titre al IRC. Acesta a incheiat ziua inaugurala cu un avans de 44.5 secunde in lui Freddy Loix, fost pilot in Campionatul Mondial (WRC) la echipa de uzina Mitsubishi.

Zapada a dat peste cap calculele hartiei si ierarhia a fost complet bulversata in ziua secunda. Specialele 6 si 7 din cele 13 programate au dus la o reasezare a clasamentului la varf, francezii Bryan Bouffier si Francois Delecour, ambii de la Peugeot, preluand fraiele raliului in conditiile in care pilotii Skoda au gresit complet alegerea pneurilor in conditiile unei sosele acoperite cu un strat consistent de zapada.

Ultima zi a raliului a programat trecerea peste faimosul Col du Turini, cel mai asteptat moment al competitiei. Mii de oamenii s-au plasat de-a lungul miticei speciale si francezii Nicolas Vouilloz si Stephane Sarrazin i-au rasplatit pe masura cu victorii la finalul probelor 10 si 12.

Bouffier a gestionat bine avansul luat in ziua secunda si a reusit sa se mentina in fata lui Loix, care a facut eforturi aproape disperate de a-l depasi pe francez la general. Sarrazin a completat podiumul, dupa ce a sosit cu o intarziere de 51.9 secunde fata de coechipierul sau de la Peugeot.

Campionul mondial din 2003, Petter Solberg, nu a reusit sa se implice prea mult in batalia de la varf, norvegianul care a concurat pe un Peugeot 207 S2000 terminand cu al saptelea timp, departe de pretentiile sale de a obtine cel dintai succes la Monte-Carlo.

In alta ordine de idei, francezul Sebastien Loeb ramane cu cele mai multe victorii obtinute la Monte-Carlo, cinci la numar in perioada 2003-2008. Romania a urcat pe cea mai inalta treapta in prestigiosul raliu in anul 1936, cand echipajul format din Ion Samfirescu si P.G.Cristea obtinea o victorie de rasunet.

Intercontinental Rally Challenge continua in luna aprilie (14-16) cu etapa secunda al celui de-al saselea sezon. Pilotii se vor intrece in Raliul Insulelor Canare (Spania), o competitie pe asflat care programeaza in acest an editia cu numarul 34.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza