IndyCar

Bourdais, aproape de revenirea in IndyCar

Pilotul francez Sebastien Bourdais este foarte aproape de o revenire spectaculoasa in campionatul IndyCar, dupa ce a testat la inceputul lunii februarie monopostul echipei Dale Coyne Racing pe circuitul international de la Sebring (Florida).

In varsta de 31 ani, Bourdais nu a mai concurat intr-un campionat de monoposturi din 2009, cand s-a despartit de echipa Toro Rosso. Francezul originar din Le Mans a pilotat intre 2008 si

sebastien bourdais photo
Photo by Bryce Womeldurf

2009 in Marele Circ al Formulei 1, adunand 27 de starturi si doar sase puncte.

Marele Premiu al Germaniei a reprezentat cantecul de lebada pentru Bourdais in Formula 1, de atunci si pana in prezent francezul concurand in Superleague Formula, seria Le Mans, unde a fost pilot oficial Peugeot Total, si chiar intreceri V8.

De patru ori la rand campion in fostul campionat ChampCar World Series intre 2004 si 2007, Sebastien Bourdais revine astfel pentru prima data peste ocean dupa despartirea de glorioasa echipa Newman Haas.

Intre timp peisajul campionatului american de monoposturi s-a modificat radical, brandul IndyCar revenind in prim plan dupa ce Indy Racing League a fuzionat prin absorbtie cu falimentarul Champ Car. Monoposturile vechiului campionat au fost inlocuite cu noile sasiuri Dallara, iar tranzitia s-a facut anevoios pentru majoritatea echipelor care au decis sa continue in noua formula, printre acesta si Newman Haas sau Dale Coyne.

Masina s-a comportat foarte bine si ma simt cu adevarat bine in noul IndyCar. Nu stiam la ce sa ma astept, dar am fost impresionat de felul in care a decurs acest test. Sunt increzator ca voi reusi sa adun toate elementele care sa ma aduca pe grila campionatului. Cred cu adevarat in proiectul lui Dale si sunt convins ca va fi o oportunitate mare pentru ambele parti in sezonul care bate la usa, a declarat Sebastien Bourdais dupa testul de la Sebring.

Patronul Dale Coyne a precizat la randul sau ca Bourdais va concura pentru echipa sa doar in cursele desfasurate pe circuite stradale sau clasice, in eventualitatea in care colaborarea cu fostul cvadruplu campion se va concretiza intr-un contract.

Echipa Dale Coyne Racing s-a bazat in 2010 pe englezul Alex Lloyd, cel care a incheiat pe locul patru la Indianapolis (cel mai bun rezultat al sezonului), si pe Milka Duno, pilotesa mult sub nivelul mediu al competitorilor din IndyCar, dar care asigura un important capital finaciar.

Cartea de vizita a lui Bourdais este impresionanta in motorsportul de peste ocean, dupa cele patru titluri consecutive in Champ Car si cele 31 de victorii obtinute alaturi de Newman Haas intre 2003 si 2007. Bourdais devenea, in 2003, primul pilot dupa Nigel Mansell care obtinea pole position-ul in chiar cursa de debut, pentru ca dupa alte patru intreceri sa triumfe in premiera pe traseul britanic de la Brands Hatch.

Bourdais si-a luat la revedere de la Champ Car in 2007, cu opt victorii in cele 14 curse programate, dupa plecarea francezului in Formula 1 campionatul nord-american de monoposturi intrand in colaps financiar.

Singura prezenta a lui Bourdais la volanul unui monopost de IndyCar a avut loc in 2005, cand a pilotat sasiul Dallara al echipei Newman Haas in cursa de 500 de mile de la Indianapolis (Indy 500), unde a incheiat pe locul al 12-lea.

Cel mai bun rezultat in Formula 1 a fost locul 7 ocupat in doua randuri, pentru ca in seria Le Mans sa termine de doua ori pe pozitia secunda alaturi de prototipul Peugeot 908 HDI, in 2007 si 2009.

Testele oficiale IndyCar sunt programate, pe 14 si 15 martie, pe circuitul Barber Motorsport Park din Alabama, pentru ca sezonul 2011 sa debuteze la 27 martie pe traseul stradal din St.Petersburg, Florida, unde Bourdais a fost al 11-lea in 2003.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza