WRC

Calendarul WRC 2011, deschis de Raliul Suediei

Sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri (WRC) va incepe joi, 10 februarie, odata cu desfasurarea primei probe speciale a Raliului Suediei. Derulandu-se pe un interval temporal de noua luni si incluzand 13 etape, competitia va testa rezistenta echipelor si a autovehiculelor in conditii extreme: de la temperaturile glaciale ale Suediei si pana la caldura torida a Iordaniei.

Rally
Creative Commons License photo credit: Peter Adermark

Intrand in istoria sporturilor cu motor datorita celor cinci titluri de campion mondial de raliuri la constructori si alte sapte la categoria piloti, Citroen isi continua activitatea in sezonul actual al WRC prin modelul DSR Racing, aliniind la start echipa de uzina formata din Sebastien Loeb/ Daniel Elena. Concentrandu-se asupra cuceririi celui de-al 8-lea titlu mondial consecutiv la categoria piloti, acestora li se vor alatura Sebastien Ogier, cu doua victorii mondiale la activ, dar si finlandezul Kimi Raikkonen, anuntandu-si participarea la zece dintre etapele campionatului.

Cu ultimul titlu la piloti obtinut in anii ‘80 de catre cvadruplul castigator al Raliului Parisului, Ari Vatanen, si un altul la categoria constructorilor castigat in urma cu mai bine de trei ani, Ford va fi prezent in competitia scandinava cu noul model Fiesta RS. Bazat pe familia de motoare Ford Eco Boost, acesta va echipa nu mai putin de sase echipe, printre care cea a norvegianului Henning Solbert, participant la toate etapele raliului, urmat de reprezentantul echipei FERM Power Tools pentru 11 raliuri, Dennis Kuipers, si reprezentantul grupului Monster, cu un total de noua raliuri.

Pe lista favoritilor pentru obtinerea titlului mondial la categoria pilotilor se afla, insa, echipa de uzina BP Ford Abu Dhabi, compusa din Mikko Hirvonen si Jari Latvala.

In teste am invatat multe despre noul model Fiesta si m-am jucat cu comenzile sale pentru a vedea cum reactioneaza. Vom continua sa invatam pe masura derularii sezonului, dar ma declar multumit de unde ne situam in termeni de dezvoltare. Trebuie, in schimb, sa dau dovada de mai multa responsabilitate din spatele volanului noii masini, dat fiind ca nu e la fel de permisiva ca modelele vechi., a declarat pilotul finlandez Hirvonen.

In primele doua etape ale Mondialului de Raliuri va participa si fostul campion mondial, Petter Solberg, aflat in calitate de pilot privat la volanul unui Citroen DS3 de uzina.

Etapa desfasurata in partea estica a Peninsulei Scandinave nu este lipsita de elemente de noutate. Insumand o distanta de peste 2 000 de kilometri, raliul din Suedia devine astfel cel mai lung din cadrul Campionatului Mondial.

Nu am avut intentia de a stabili un record de distanta, dar pentru a acomoda ultimele norme reglementare FIA am fost obligati sa modificam traseul. Cu privire la planul privind trecerea prin Norvegia si inapoi, trebuie mentionat ca acesta era deja stabilit., a declarat Bertil Klarin, managerul general al competitiei cu un istoric de peste 30 de ani.

Pe langa aceasta, si regulamentul tehnic al WRC a fost supus modificarilor, cea mai importanta dintre acestea vizand trecerea la motoarele turbo de 1,6 litri.

In plus, pentru anul acesta Campionatul Mondial de Raliuri a inregistrat un record in ceea ce priveste numarul echipelor private participante. Daca pana nu demult acestea erau considerate inferioare din punct de vedere tehnic constructorilor oficiali, atat din cauza bugetului, cat si a politicilor acestora din urma de a nu furniza acelasi tip de echipament in randul pilotilor privati, anul 2011 marcheaza finalul acestor discrepante. Pe langa toate acestea, FIA permite echipelor private sa fie compuse dintr-o singura masina, fixand numarul minim de etape la sapte si penalizand absenta din cadrul rundelor nominalizate.

Daca pana acum gumele Mondialului de Raliuri fusesera asigurate de manufacturierul italian Pirelli, care a facut insa trecerea la Formula 1, editia actuala marcheaza inaugurarea parteneriatului dintre echipele participante si liderul mondial de pe piata anvelopelor, Michelin. Astfel, in competitia al carei cartier general va fi localizat la Karlstad vor fi introduse anvelopele X-Ice North, dotate cu crampoane metalice de 7 milimetri si specifice, totodata, curselor desfasurate pe carosabil inghetat.

Debutand in sezonul actual cu Raliul Suediei, desfasurat integral intr-un decor hibernal, competitia de motorsport va continua cu alte 12 etape in Germania, Franta, Spania, Mexic, Portugalia, Iordania, Italia, Argentina, Grecia, Finlanda, Australia si Marea Britanie, incheindu-se pe 13 noiembrie.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza