Auto

Dacia Duster a picat testul de siguranta Euro NCAP

In urma rezultatelor publicate de Euro NCAP, modelul Duster a obtinut trei dintr-un total de cinci stele. Cu un scor de 74% pentru protectia pasagerilor si 28% pentru siguranta pietonilor, SUV-ul produs la Mioveni se situeaza sub limita de performanta a  modelelor de pe piata europeana din aceeasi categorie.

P1200869
Creative Commons License photo credit: karimjazouani

Unul dintre punctele forte ale SUV-ului romanesc vizeaza siguranta compartimentului destinat pasagerilor in cazul unui impact frontal. Astfel, protectia destinata toracelui a fost evaluata la nivel mediu atat pentru pasagerii aflati in fata, cat si pentru cei din spate.

Masuratorile genunchiului si femurului efectuate pe manechine nu au indicat probleme, insa s-a constatat ca structurile din tabloul de bord prezinta un grad de risc de ranire pentru conducatorul auto, in functie de statura si de pozitia acestuia.

Cel mai vandut autoturism din clasa SUV a anului recent incheiat a obtinut un punctaj maxim pentru siguranta oferita copiilor de trei ani, testele dinamice aratand o pozitie corespunzatoare a manechinelor in cazul unui impact lateral.

In cazul acestui tip de coliziune, modelul produs de Renault a fost penalizat atat din cauza protectiei slabe a toracelui soferului, cat si din pricina portierei conducatorului auto care nu s-a deschis.

Acestor puncte slabe li se adauga protectia redusa oferita impotriva leziunilor cervicale in cazul unei coliziuni din spate. Masina a pierdut, de asemenea, puncte importante la capitolul protectia pietonilor din cauza duritatii spoilerelelor si a capotei motorolului.

Specialistii au depunctat, totodata, automobilul de teren pentru nivelul sistemelor de siguranta evaluate la  29%, dar si pentru lipsa unui indicator acustic pentru centura pasagerului, aceasta optiune urmand, insa, sa fie implementata in perioada imediat urmatoare.

Modelul testat a fost Dacia Duster 1.5 Dci Laureate, in comparatie cu acesta Mitsubishi ASX si Nissan Juke primind punctaje generale maxime.

Pentru testarea sigurantei masinilor recent intrate pe piata, Euro NCAP beneficiaza de sprijin din partea a sapte guverne europene si a asociatiilor producatorilor auto, respectiv soferilor din  toate tarile Europei.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza