Media

Google One Pass si App Store, in competitie pe segmentul platformelor online cu plata

La o zi dupa ce Apple lansa un serviciu online de accesare a ziarelor si revistelor contra cost, concurentii de la Google au iesit pe piata virtuala cu platforma Google One Pass.

Google Nexus One vs Apple iPhone
photo credit: Yuyang226

Diferenta dintre cele doua la o prima vedere consta in procentele incasate de pe urma accesarii serviciului, in conturile Google intrand 10 procente, cu 20 % mai putin decat impune Apple publisherilor pentru atragerea de noi cititori.

Lansarea Google One Pass a fost anuntata de directorul executiv al companiei americane, Eric Schmidt, acesta precizand, in cadrul unui discurs tinut la Universitatea Humboldt din Germania, ca noua aplicatie este valabila in prezent doar pentru periodicele de tipul revistelor si ziarelor, dar ca este un sistem flexibil de plata care poate fi folosit pentru mai multe tipuri de continut media.

Cititorii de presa online pot accesa prin intermediul Google One Pass continutul dorit pe tablete, smartphoneuri si websiteuri folosind un singur cont de intrare similar cu cel al serviciilor de e-mail sau mesagerie.

Aparitia Google in piata cu acest nou serviciu a venit ca reactie la initiativa Apple de a lansa App Store. Aceasta din urma ofera posesorilor de iPhone, iPod si iPad posibilitatea de a accesa diverse ziare si reviste pe baza de abonament.

Filozofia implementata de Apple a fost explicata de Steve Jobs, directorul executiv al companiei americane: “cand Apple aduce un nou abonat prin serviciul App Store, in conturile noastre intra 30 % din pretul respectivului tip de abonament, in alte cazuri publisherii obtinand suta la suta din sume”.

Accesarea presei online contra cost nu reprezinta o noutate prin aparitia acestor doua servicii rivale, reviste precum Foreign Affairs, Foreign Policy, The Economist sau Le Monde Diplomatique punand la dispozitia cititorilor interesati articole prin sistemul de abonament platit.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza