MOTOGP

Honda a dominat testele de la Sepang

Echipa de uzina Repsol Honda a inceput in forta 2011, gruparea nipona dominand de o maniera entuziasmanta primele teste oficiale ale noului an, desfasurate de-a lungul a trei zile pe circuitul Sepang din Malaysia.

- MotoGP -
Creative Commons License photo credit: teliko82

Fara titlu mondial din 2006, cand americanul Nicky Hayden se impunea in fata lui Valentino Rossi, Honda a optat in acest sezon pentru un program cu trei motociclete de uzina.

Este pentru prima data dupa mai bine de un deceniu cand Honda ataca titlul mondial cu mai mult de doua optiuni, ultima experienta de acest gen fiind pusa in practica in anii 90, cand pentru echipa japoneza concurau Michael Doohan, Alex Criville, Tadayuki Okada si Sete Gibernau.

De aceasta data culorile Repsol Honda sunt aparate de spaniol Dani Pedrosa, italianul Andrea Dovizioso si de noul venit Casey Stoner.

Australianul campion mondial cu Ducati in 2007 a deschis cu dreptul seria evolutiilor la ghidonului modelului RC212V, impunand timpul de referinta in ziua inaugurala. Inregistrat in 2:01.574 pe turul de circuit, Stoner l-a devansat pe campionul mondial en-titre, Jorge Lorenzo, cu 403 miimi de secunda. Al treilea a fost Pedrosa, la 450 de miimi distanta de noul sau coechipier.

Spaniolul si-a facut simtita prezenta in ziua secunda, cand a impus timpul de referinta la 2:00.770, devansandu-l pe Stoner cu 664 de miimi. Honda a dominat de altfel partea superioara a ierarhiei, in primele patru pozitii clasandu-se cei trei reprezentanti ai gruparii de uzina. Intre acestia s-a intercalat americanul Ben Spies, care s-a descurcat din ce in ce mai bine la ghidonul noii sale motociclete Yamaha M1.

Rezultatele complete de la Sepang

Surpriza zilei finale a testelor a venit din partea italianului Marco Simoncelli. Clasat pe patru, respectiv cinci in primele doua sedinte, Super Sic a rupt gura targului la a treia iesire programata pe traseul de la Sepang, cand a oprit cronometrul la 2:00.757.

Fostul campion mondial al clasei 250 cc a mentinut astfel constructorul Honda pe prima pozitie, de aceasta onoarea primului loc revenind echipei private San Carlo Gresini. In mai putin de o zecimi s-au clasat Stoner si Lorenzo, topul cinci fiind completat de Dovizioso si Spies.

Rossi la peste o secunda

Multiplul campion mondial Valentino Rossi a intrat in testele de la Sepang inca nerefacut complet dupa interventia chirurgicala suferita la umar. Italianul de la Ducati a incheiat de fiecare data la peste o secunda in spatele primului clasat. Mai intai a fost al 12-lea, la 1.791 secunde, apoi s-a clasat pe locul 13, la 1.827 secunde, pentru ca in ultima zi de teste sa atinga punctul de maxim al evolutiei sale, ocupand pozitia a 10-a, la 1.085 secunde.

Concluzii

Testele de la Sepang au revelat un lucru imbucurator pentru sezonul care bate la usa. Honda pare a fi, cel putin pentru moment, motociclete de batut, in timp ce Yamaha este cea mai in masura sa raspunda provocarii.

Lorenzo are de aparat numarul unu de pe carena, iar Spies are la dispozitie toate conditiile pentru a-si arata valoarea care l-a facut celebru in Superbike.

Singurul semn de intrebare se ridica din partea Ducati, constructorul din Bologna nereusind sa urce mai sus de locul opt la Sepang. Evolutia ulterioara a modelului Desmosedici depinde in mare masura de conditia fizica a ‘Doctorului’.

Alvaro Bautista, singurul reprezentant al echipei de uzina Suzuki, a terminat pe sase in prima zi, la 848 de miimi in spatele lui Stoner, pentru ca in sesiunea secunda sa se claseze pe opt.

Clasari modeste pentru veteranul Loris Capirossi, care in acest an va apara culorile echipei private Pramac Racing, in timp ce americanul Colin Edwards a ocupat de fiecare data locul 9 alaturi de modelul sau Monster Yamaha Tech 3.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza