Media

Sport.ro, cel mai urmarit post de profil in 2010

Desi din punctul de vedere al audientelor nu se ridica la nivelul posturilor generaliste, televiziunile de nisa au inregistrat in 2010 cifre pozitive, reusind sa atraga un numar acceptabil de telespectatori daca tinem cont de continutul oferit.

Lounge Setup
Creative Commons License photo credit: William Hook

Segmentul posturilor de sport este cel mai generos in oferta de piata, in 2010 privitorii avand de ales intre nu mai putin de zece statii de o mai mica sau mai mare anvergura.

Lider intre acestea s-a detasat Sport.ro, televiziunea cu nume de domeniu web parte a familiei Mediapro, aceasta inregistrand o medie de 36.000 de telespectatori pe minut, dupa cum se arata intr-un raport de masurare a audientelor.

La o distanta apreciabila de postul din Pache Protopopescu s-au clasat, la egalitate, canalele Eurosport, Digisport si GSPTV, fiecare dintre acestea inregistrand o audienta medie de 16.000 de telespectatori pe minut.

Intr-o a treia categorie se situeaza Eurosport 2, Digisport Plus si Telesport (post care intre timp a fost trecut pe linie moarta), cele trei adunand impreuna 12.000 de telespectatori pe minut. Franciza postului paneuropean a avut in 2010 o medie de 5.000 de telespectatori pe minut, in timp ce Digisport Plus nu a strans mai mult de 4.000.

Cele mai mici audiente pe acest segment au fost inregistrate de Sport Klub, Dolce Sport si Sport 1, posturi cu o vizibilitate redusa pe calbu care au avut fiecare cate 1.000 de telespectatori pe minut.

Pozitia fruntasa a postului Sport.ro surprinde mai ales ca in 2010 acesta nu s-a remarcat prin competitiile difuzate, Liga Europa la fotbal, Liga Campionilor la handbal si seria de turnee Masters la tenis fiind singurele evenimente premium din grila canalului.

Altfel, Sport.ro a mai difuzat emisiuni gen ‘Pariu cu frica’, ‘Se cauta un greu’, ‘Informatia’, ‘Special’, toate acestea adresandu-se unui segment bine definit de public.

De cealalta parte, Eurosport ramane postul cu cea mai mare varietate de sporturi, iar Digisport canalul care a monopolizeaza segmentul de piata prin cumpararea drepturilor de televizare al celor mai puternice campionate de fotbal din Europa. La acestea s-au adaugat meciurile din Liga 1, postul de nisa al companiei RCS&RDS avand primele optiuni.

Fara continut impresionant, GSPTV si-a asigurat o cifra de audienta rezonabila datorita meciurilor de Liga 1 difuzate, in rest postul trustului Intact avand doar emisiuni de analiza si comentariu.

In afara factorului continut, o alta explicatie pentru cifrele prezentate mai sus ar putea fi oferita de gradul de acoperire al acestor posturi. Sport.ro beneficiaza de o acoperire la nivel national, in timp ce Digisport, GSPTV, Sport Klub, Dolce Sport si Sport 1 raman posturi difuzate doar de o parte a cablistilor sau digitalistilor. Este cunoscut faptul ca Digisport si GSPTV pot fi receptionate doar in reteaua RCS&RDS sau ca Sport 1 este un post vizionat exclusiv de clientii companiei UPC Astral.

Cifrele posturilor documentariste si destinate femeilor

Segmentului posturilor de sport i se alatura, din punct de vedere al audientelor, canalele destinate femeilor, unde primele trei locuri sunt disputate de Acasa TV, Euforia si Romantica. Cu 101.000 de telespectatori pe zi, produsul grupului Mediapro reuseste sa se impuna in categoria pe care o reprezinta.

Continand in grila de programe atat productii proprii, cat si de import, Euforia se pozitioneaza la o distanta considerabila fata de acesta – 87.000 de unitati. Topul celor mai vizionate canale destinate femeilor este incheiat de Romantica TV, a carui grila de programe este urmarita, in medie, de nu mai mult de 8.000 de telespectatori pe zi.

Si televiziunile documentare ocupa o pozitie de varf in lupta pentru atragerea simpatiei publicului. Cu un istoric de peste 20 de ani pe piata media si incluzand in grila de programe titluri precum ‘Miami Ink – Arta tatuajelor’, ‘Tehnici esentiale de supravietuire’ sau ‘Vanatorii de Mituri’, Discovery Channel devine lider pe nisa sa cu o medie de 18.000 de telespectatori pe minut.

La 3.000 de privitori distanta se situeaza National Geographic, caruia ii urmeaza pe acelasi segment Animal Planet (11.000),  Zone Reality (5.000) si National Geographic Wild (3.000).

In anul recent incheiat, televiziunile de nisa au reusit depasirea cifrei de 101.000 de telespectatori pe zi, valoare echivalenta unui sfert din audienta postului generalist Pro TV.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza