Media

85% dintre romani prefera ca sursa media televizorul

Potrivit studiului Eurobarometru, canalul de comunicare cu cea mai mare frecventa in randul romanilor este televiziunea, 85% dintre participantii la cercetare declarand ca urmaresc zilnic sau aproape zilnic canalele televizate. Un procent similar se inregistreaza si la nivelul Uniunii Europene.

59° Festival di Sanremo
Creative Commons License photo credit: Funky64 (www.lucarossato.com)

Valori reduse comparativ cu media europeana se inregistreaza in cazul celorlalte canale media. Astfel, 32% dintre romani asculta zilnic radioul, iar 30% se orienteaza asupra Internetului.

Un procent semnficativ redus se inregistreaza in cazul consumului de presa scrisa, doar 16% dintre romani folosind acest mijloc drept sursa de colectare a informatiilor.

Studiul arata, totodata, ca 25% dintre romani se considera bine informati cu privire la temele europene. Sursa preferata de stiri pe probleme politice europene ramane televizorul, acesta conducand clasamentul cu 81%, urmat la o mare distanta de Internet, cu doar 8 procente.

La polul opus pe segmentul surselor principale de informare se situeaza presa scrisa, folosita de 2% din populatia integrata in esantion.

Raportandu-se la informatiile despre politicile si institutiile UE, romanii utilizeaza drept surse: televizorul (55%), Internetul (23%), radioul (21%), discutiile cu apropiati (20%), dar si ziarele (13%), aceasta din urma valoare fiind cea mai scazuta din categoria consumului de presa scrisa inregistrat la nivelul Uniunii Europene.

Procente scazute pe acest segment au obtinut si tari europene precum Letonia (15%), Lituania (17%) si Polonia (16%), media pe aceasta categorie a Uniunii Europene fiind situata la 32%.

O treime din romani considera ca in calitate de sursa de informare, televiziunea se raporteaza in mod corespunzator la afacerile europene, jumatate dintre romani apreciind ca Uniunea Europeana este prezentat in mod obiectiv.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza