Ciclism

Australianul Goss a castigat Milano-San Remo in fata lui Cancellara si Gilbert

Matthew Goss s-a dovedit a fi cel mai puternic rutier la finalul celor 298 de kilometri programati, sambata, intre Milano si San Remo, cu ocazia celei de-a 102-a editii a Clasicei Clasicelor.

2008 Milan San Remo
(cc) Photo Credit: jetfuel

Rutierul formatiei HTC-Highroad a sprintat nebuneste la San Remo, reusind sa-i invinga la mare lupta pe elvetianul Fabian Cancellara si pe belgianul Philippe Gilbert.

Italianii au mai bifat inca un an fara victorie, cel mai bine pozitionat rutier al gazdelor fiind fostul campion mondial Alessandro Ballan, care a incheiat pe locul patru.

In acelasi timp cu invingatorul au mai terminat Filippo Pozzato, Michele Scarponi si Yoann Offredo, in timp ce Vincenzo Nibali a sosit cu o intarziere de doua secunde.

Trecerea peste Poggio:

Coborarea de pe Poggio si finalul din San Remo:

Milano-San Remo LIVE:

17:46 FINAL: Australianul Matthew Goss (HTC) castigat editia din acest an a cursei Milano-San Remo. Acesta i-a invins la sprint pe Fabian Cancellara (Leopard) si pe Philippe Gilbert (Omega Pharma-Lotto).

17:45 – Ultimul kilometru – Ataca Nibali, urmat de Offredo si Cancellara.

17:44 – 2 km – Ataca belgianul Philippe Gilbert. Reactioneaza Filippo Pozatto. Vine acolo si Alessandro Ballan.

17:43 – 2.5 km – Se va juca foarte strans finalul cursei. Van Avermaet este prins si ataca acum francezul Offredo.

17:41 – 4.5 km – Fabian Cancellara mareste ritmul in grupul favoritilor si se desprinde alauri de Daniele Bennati si Linus Gerdemann. Van Avermaet mai pastreaza doar 5 secunde.

17:39 – 6 km – Van Avermaet a trecut primul in varful lui Poggio. Este urmat de Nibali la 15 secunde.

17:36 – 7.5 km – Gilbert ia cursa pe cont propriu si duce trena in grupul favoritilor. Van Avermaet are un avans de 30 de secunde. Ataca din nou Nibali, de aceasta data italianul de la Liquigas reusind sa se desprinda.

17:34 – 8.5 km – Ataca belgianul Van Avermaet de la formatia BMC. Incepe lupta si in grupul favoritilor. Nibali face prima miscare, dar este imediat urmat de Gilbert.

17:32 – 9.5 km – Cei patru evadati au un avans de 28″ la inceputul ascensiunii Poggio.

17:30 – 11 km – Patru ciclisti s-au distantat din grupul de frunte: Yoann Offredo, Dominique Rollin, Stuart O’Grady si Greg Van Avermaet. Cei patru au zece secunde in fata favoritilor.

17:25 – 15 km – Michele Scarponi ii ajunge pe rutierii din primul grup chiar inainte de urcusul spre Poggio. Extraordinar efortul solitar al rutierului de la Lampre.

17:18 – 21 km – Yaroslav Popovych (RadioShack) a atacat din grupul de frunte si este noul lider al cursei. S-a trecut peste punctul de varf de pe Cipressa. Urmeaza o lunga si virajata coborare, dupa care se va urca pe Poggio.

17:13 – 25 km – Suntem pe catararea Cipressa, penultima ascensiune a zilei. Michele Scarponi se ridica din sa si ataca din grupul urmaritor pentru a face jonctiunea cu grupul de frunte.

17:09 – 26 km – Se anima activitatea in fruntea cursei. Valeri Agnoli (Liquigas) da pedale grele in fata plutonului favoritilor. Alessandro Ballan inceaca si el desprinderea.

17:00 – 35 km – Continua cursa de urmarire intre cele doua grupuri principale. Ecartul a scazut la 1’05”.

16:40 – 50 km – Ecartul se strange la 1’45”. Urmaritorii trag tare sa-i ajunga din urma pe cei din fata inaintea ultimelor ascensiuni ale cursei.

16:34 – 55 km – Plutonul fruntas traverseaza orasul Laigueglia. Urmaritorii s-au apropiat la 2 minute.

Ordinea in cursa cu mai putin de 60 de borne inaintea finalului:

  1. Grupul de frunte in randurile caruia se regasesc Petacchi, Gilbert, Cancellara, Ballan, Boone, Pozzato, Haussler, Greipel, Bennati sau Sagan (44 in total din cei 198 aliniati la start).
  2. Intarziatii de pe Le Manie, cu Freire, Hushovd si Cavendish printre ciclisti + 2’20”.

16:27 – 60 km – Ecartul intre cele doua grupuri este de 2’20”. Rutierii se pregatesc sa treaca peste cele trei Capi: Capo Mele (km. 245), Capo Cervo (km. 250), Capo Berta (km. 258).

16:22 – 64 km – Australianul Heinrich Haussler ruleaza in coada grupului de frunte alaturi de Andreas Klier, coechipierul sau de la Garmin. In continuare BMC impune ritmul in frunte, urmata de Liquigas care il propune in primul grupe pe slovacul Peter Sagan. Belgianul Philippe Gilbert este si el acolo bine pozitionat.

16:14 – 71 km – Doi rutieri ai echipei BMC duc trena in plutonul de frunte. Diferenta fata de al doilea grup s-a stabilizat la 2’10”.

16:07 – 76 km – Evadatii Ignatiev si Di Marchi sunt ajungi de un grup masiv de urmaritori. In acest moment avem 2’12” intre grupul de frunte si plutonul urmaritor, in acesta din urma regasindu-se Hushovd, Freire sau Tyler Farrar. In fata se afla Fabian Cancellara, Alessandro Ballan si Tom Boonen, rutieri cu pretentii la obtinerea victoriei.

16:04 – 79 km – Regrupare in fruntea cursei, De Marchi revenind asupra lui Ignatiev. In spate se zbate in continuare sa revina spaniolul Freire. Ciclistii ruleaza acum paralel cu tarmul litoralului liguric. Ploaia s-a oprit si soseaua este din nou uscata.

16:00 – 82 km –  Mikhail Ignatiev are 10 secunde in fata lui De Marchi, care la randul lui se afla la 58 de secunde in fata unui grup masiv de urmaritori. Freire a fost distantat la 2 minute de pluton dupa problema mecanica intampinata pe Le Manie.

15:57 – 84 km  – Soseaua este extrem de periculoasa din cauza ploii marunte. Rutierii coboara in continuare cu prudenta de pe Le Manie.

15:55 – 86 km (inainte de sosire) Plutonul coboara in sir indian dupa Le Manie. Triplul campion mondial Oscar Freire a cazut pe coborare si este imediat ajutat de alti doi coechipieri de la Rabobank.

15:50 In fruntea cursei au ramas doar Mikhail Ignatiev si Alessandro De Marchi. Avans de 1’40” pentru cei doi rutieri evadati.

15:34 Dificultati pentru campionul mondial Thor Hushovd, care este intarziat de pluton. Norvegianul a cazut alaturi de finlandezul Jussi Veikkanen si Bert Grabsch. Echipa Liquigas preia trena plutonului.

15:32 Cei patru din frunte escaladeaza ascensiunea Le Manie, aflata la 318 metri deasupra nivelului marii.

15:12 Media este de 43.3 km/h cand am intrat in a cincea ora de cursa.

15:10 Thos Hushovd (Garmin) si Mark Cavendish (HTC), doi dintre favoritii la obtinerea victoriei, au spart, dupa care au revenit in pluton.

14:40 Revenim pe sosea, unde avansul evadatilor prezentati mai jos a scazut considerabil dupa Passo del Turchino la sub sase minute.

INFO > Prezentarea celor patru evadati:

  • Cel mai cunoscut dintre rutierii aflati in fruntea cursei este rusul Mikhail Igantiev care, la cei doar 25 de ani ai sai, s-a remarcat pana acum ca un important atacant al plutonului. Ciclistul echipei Katiusa s-a impus in 2010 la Macerata in etapa a 6-a a Tirreno-Adriatico, iar in acest an are un loc 80 la general in Turul Sardiniei.
  • Belgianul Nico Sijmens si-a petrecut mare parte din cariera la echipele locale Vlaanderen si Landbouwcredit, pentru ca din 2009 sa faca pasul la Cofidis. In 2011 a terminat pe 76 in Turul Algarve, pe 11 in Le Samyn si pe 129 in Nokere-Koerse. Ultima victorie a belgianului dateaza din 2007.
  • Alessandro De Marchi, singurul italian din evadare, se afla in doar al doilea an ca profesionist. La cei 24 de ani ai sai, De Marchi a incheiat in acest sezon pe locul 15 Classica Sarda, pe locul 53 Turul Sardiniei si pe locul 113 Turul Langkawi in Malaysia.
  • Desi are 33 de ani, japonezul Takashi Miyazawa alearga pentru prima data sub culorile unei echipe europene. Al treilea nipon din plutonul profesionist, dupa Arashiro si Beppu, a terminat pe locul 74 la general Turul Langkawi.

14:24 Takashi Miyazawa (Farnese Vini), Alessandro De Marchi (Androni Giocattoli), Nico Sijmens (Cofidis) si Mihail Ignatyev (Katiusa) au trecut peste Passo del Turchino, prima ascensiune a cursei. Cei patru pastreaza un avans de 7’08”. Pana la final mai sunt inca 150 de kilometri si in scurt timp traseul o va lua spre vest, pe drumul de coasta care duce la San Remo.

13:35 Cand au mai ramas 200 kilometri pana la San Remo, evadatii mai au 9’56” in fata unui pluton din ce in ce mai rapid.

13:20 Cei patru din frunte ajung la Novi Ligure (km 90). Avansul lor a scazut undeva la 11 minute.

12:50 Plutonul incepe sa mareasca ritmul si diferenta scade la 12’30”. Primele doua ore de cursa au fost acoperite cu o medie de 44.8 km/h. Se ruleaza in continuare pe plat.

12:30 Ecartul dintre evadati si pluton s-a stabilizat la 13’30” cand au fost acoperiti 40 din cei 298 kilometri programati. Echipa Garmin-Cervelo a preluat trena in pluton.

12:05 La kilometrul 34 cei patru din frunte au un avans de 12’25”. Plutonul ruleaza la pas.

11:30 Avansul evadatilor a crescut dupa doar sase borne (km 18) la 1’08”. Plutonul nu pare interesat sa-i ajunga pe cei patru, care se pare ca vor tine fruntea cursei pana in momentele importante de final.

11:20 La kilometrul 12 avem un prim grup de evadati. Patru ciclisti se desprind din pluton: Takashi Miyazawa (Farnese Vini), Alessandro De Marchi (Androni Giocattoli), Nico Sijmens (Cofidis) si Mihail Ignatyev (Katiusa).

10:55 A inceput editia cu numarul 102 a cursei Milano-San Remo. Nu mai putin de 198 de ciclisti au pornit din Piata Castello din Milano.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza