Economice Media Sociale

Numarul cititorilor de presa scrisa se afla in scadere

Datele furnizate de Studiul National de Audienta arata o scadere a audientelor editiilor tiparite ale ziarelor si publicatiilor romanesti pentru anul recent incheiat, piata de presa scrisa inregistrand pierderi de 3% la nivelul cititorilor.

The Paper Boy
Creative Commons License photo credit: Mike Bailey-Gates

Segmentul cotelor de piata este dominat de trustul Adevarul Holding, cu un total de 23%, urmat de Ringier Romania (13,5%), Editura Intact (12,2%) si compania media Burda (10,7%). Acesteia i se alatura la o distanta de 2,7 procente Sanoma Hearst Romania, Mediafax Group (7,3%) si CanCan Media (4%), restul de 21,3 % revenindu-le companiilor de tipul Edipress sau Societatea R.

Topul cotidianelor centrale cu cea mai mare audienta este deschis de doua tabloide – Click (1.159.000 de cititori/ editie) si Libertatea (1.007.000), acestora urmandu-le Gazeta Sporturilor, cu o scadere de 2,5 procente in materie de cititori (688.000), alaturi de Jurnalul National (576.000), Adevarul, cu 8,2 % mai putini cititori decat in urma cu doi ani (550.000) si ProSport (506.000).

La o mare distanta se situeaza Evenimentul Zilei, insumand nu mai mult de 301.000 de cititori, cu peste 10 unitati in scadere fata de valorile obtinute in cursul anului 2009. Din clasament nu lipsesc Ziarul Financiar (183.000), Cotidianul Financiarul (151.000), Romania Libera (145.000) si Gandul (132.000), acesta din urma renuntand incepand cu luna aprilie la editia tiparita.

In ciuda diminuarii segmentului cititorilor cu 10,8 procente, publicatia trustului din Pache Protopopescu, Pro TV Magazin, domina in continuare aria ghidurilor TV (58.000), urmatoarele doua pozitii revenindu-le revistei HBO (440.000) si TV Satelit (301.000).

Scaderi la nivelul audientei se inregistreaza si in randul publicatiilor auto. Cu o valoare mai mica cu 1,4 procente, revista lunara ProMotor ocupa prima pozitie in aceasta categorie (288.000), departajandu-se de competitorul sau, Auto Motor si Sport, la o diferenta de 17.000 de cititori. Acesteia i se adauga Autoshow (105.000) si Auto Bild (57.000), ambele inregistrand valori diminuate comparativ cu anul 2009.

Din clasament nu lipsesc publicatiile economice, in categoria carora cele mai mari vanzari sunt obtinute de Saptamana Financiara (227.000), Ziarul Financiar (183.000), Capital (160.000), Financiarul (151.000), Forbes (730.000), Business Magazin (56.000) si Money Express (48.000).

La randul lor, cele mai citite ziare ale presei locala sunt Adevarul de Seara (1.040.000) si Gazeta de Sud (114.000).

Datele de la baza cercetarii au fost culese de institutele Metro Media Transilvania si Daedalus, aceasta fiind realizata pentru 140 de publicatii, dintre care 65 lunare, 13 bilunare, 33 de cotidiane si 9 suplimente.

In esantion au fost incluse 19.558 de persoane cu varste cuprinse intre 14 si 64 de ani din mediul urban.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza