Auto

Pagani a inlocuit Zonda cu Huayra

Italienii de la Pagani si-au prezentat la Salonul Auto de la Geneva noul model Huayra, care vine sa inlocuiasca Zonda pe segmentul masinilor sport de mare viteza.

Pagani Huayra
Creative Commons License photo credit: Salon de Genève 2011 – Yahoo! Auto

Lansat oficial pe internet la finalul lunii ianuarie, cand au fost prezentate publicului si primele fotografii de studio, Huayra este o masina care imbina desenul artistic si stilul italian cu forta bruta a puterii germane.

Sub capota lui Pagani Huayra se afla un propulsor Mercedes-Benz AMG de 6 litri, cu 12 cilindrii dispusi in V, iar puterea dezvoltata este de 700 de cai putere.

Acest adevarat monstru pe patru roti atinge o viteza maxima de 370 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in mai putin de 3.5 secunde.

Puternicul motor Mercedes este controlat de o cutie de viteze cu sapte trepte care sunt schimbate de un ambreiaj cu doua discuri.

Sasiul este contruit integral din carbon-titaniu, materialele compozite folosite la proiectarea acestuia fiind testate anterior pe modelul Zonda R.

Pretul lui Pagani Huayra este unul pe masura puterii si aspectului exterior, pasionatii trebuind sa scoata din conturi nu mai putin de 1.4 milioane de dolari.

Ca in cazul majoritatii masinilor din acest segment, Pagani Huayra va fi produs la scara redusa, constructorul de langa Modena anuntand ca in 2011 nu va produce mai mult de 20 de astfel de modele.

Huayra are concurenti seriosi la categoria Supercars, printre modelele lansate in piata numarandu-se Lamborghini Aventador, Ferrari FF, Koenigsegg Agera R sau Jaguar XKR-S, pentru a nominaliza doar cateva din masinile care se iau la tranta cu cronometrul pe soselele din intrega lume.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza