Media

Peste 70% dintre romani folosesc Internetul. Clicknet domina piata providerilor

Doua treimi dintre romanii provenind din mediul urban folosesc serviciile de tip Internet, arata studiul ‘Romanii si Internetul’, realizat de Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie.

My Home Office III
Creative Commons License photo credit: TranceMist

Peste 70% dintre acestia acceseaza zilnic paginile de Internet de acasa, in vreme ce timpul alocat acestor activitati de catre o treime dintre utilizatorii romani este estimat intre o ora si trei ore, doar 30% dintre respondentii chestionarului petrecand intre 30 de minute si o ora in mediul online.

Cea mai raspandita metoda de conectare de acasa ramane cea realizata prin telefon fix (46%), urmata la o distanta de doar un procent de cea prin cablu (45%).

Nu la fel stau lucrurile in cadrul institutiilor, unde predomina conexiunea prin cablu (26%), careia ii urmeaza cea prin telefon fix (13%), in vreme ce conexiunii de tip broadband ii sunt rezervate doar 4 procente.

In categoria furnizorilor de servicii de Internet se remarca ClickNet/ Romtelecom, cu un total de 52% de clienti, urmatorii clasati fiind RCS&RDS (21%), alaturi de UPC (9%). Serviciile de Internet furnizate de principalii operatori de telefonie mobila, Orange si Vodafone, sunt folosite de utilizatorii romani intr-o mica masura, de doar 4% dintre acestia.

Cele mai ridicate valori in materie de browsere sunt inregistrate de Google Chrome (32,3%), pozitia secunda fiind ocupata de Mozilla Firefox (30,6%), urmat de Internet Explorer (27.8%).

Google ramane cel mai utilizat motor de cautare (89,2%), urmat la mare distanta de Yahoo (8,8%), in vreme ce in categoria serviciilor de e-mail pe primul loc se situeaza Yahoo (76,1%), urmatoarele doua pozitii fiind ocupate de Gmail (9,8%) si Hotmail (1,8%).

Utilizatorii romani prefera in continuare serviciul de mesagerie Yahoo (71,3%), alaturi de Google Talk (10,5%), Skype (5,3%) si de Windows Messenger (2,5%).

Internetul este folosit pentru informatii de catre 96% dintre romani, in vreme ce 83% sunt interesati de serviciile de e-mail. Doar 30% dintre cei chestionati utilizeaza Internetul pentru cumparaturi si plata facturilor.

Cercetarea a fost realizata in perioada 23-24 februarie pe un esantion compus din 1.146 de persoane apartinand mediului urban.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza