MOTOGP

Prezentarea sezonului 2011 al Campionatului Mondial de Motociclism

A 62-a editie a Campionatului Mondial de Motociclism viteza va debuta la sfarsitul acestei saptamani pe circuitul Losail din Qatar. La startul competitiei se vor alinia nu mai putin de 86 de piloti, care vor concura la cele trei clase deja traditionale: MotoGP, Moto2 si 125cc.

- MotoGP -
Creative Commons License photo credit: teliko82

La fel ca in ultimii ani, categoria regina MotoGP este cea mai slab reprezenta, doar 17 motociclete de 800 cc intrand in competitie pentru coroana suprema.

Spaniolul Jorge Lorenzo este campionul mondial in exercitiu, dar liderul echipei de uzina Yamaha nu a impresionat deloc in testele de iarna si se asteapta la o concurenta acerba din partea rivalilor de la Honda.

Pentru prima data dupa mai bine de un deceniu, echipa de uzina Repsol Honda ataca sezonul cu trei modele RCV212V. Dani Pedrosa, Casey Stoner si Andrea Dovizioso au misiunea de a aduce primul titlu mondial dupa cinci ani de seceta si dupa rezultatele aratate in testele de iarna semnele nu pot fi decat incurajatoare.

Pedrosa si Stoner au dominat autoritar testele de la Sepang si Losail, ultimele chiar in urma cu doar cateva zile, astfel ca Honda este cea mai bine pusa la punct motocicleta inaintea startului de sezon.

Cea mai asteptata aparitie in peisaj este cea a multiplului campion mondial Valentino Rossi, care a incheiat la finalul anului trecut colaborarea cu Yamaha, pentru a incepe un capitol nou in cariera sa alaturi de Ducati.

Acomodarea ‘Doctorului’ pe modelul Desmosedici GP11 s-a facut insa intr-un mod anevoios din cauza operatiei suferite la umar in luna noiembrie a anului trecut. Rossi a urmat un program intens de recuperare, iar urmarile interventiei chirurgicale se resimt si acum. Fostul campion mondial a avut rezultate slabe in teste, chiar dezamagitoare uneori, dar sezonul este lungi si Rossi promite sa fie la inaltime.

Dintre echipele private cea mai bine pozitionata in teste a fost gruparea lui Fausto Gresini, care mizeaza in acest an pe tinerii Marco Simoncelli si Hiroshi Aoyama, doi piloti caliti in cursele clasei 250cc.

Spaniolul Toni Elias revine la MotoGP dupa ce a castigat sezonul precedent titlul mondial la nou infiintata categorie Moto2 (inlocuitoarea clasei sfertului de litru). ‘Tiger Toni’ va avea la dispozitie un model Honda RCV212V pregatit de echipa LCR, pentru care au mai concurat in trecut Casey Stoner si Randy de Puniet.

Acesta din urma a renuntat incepand din acest an la colaborarea cu Lucio Cecchinello pentru a trece pe unul dintre modelele Ducati ale echipei Pramac Racing. Singurul francez prezent la clasa regina va face echipa cu veteranul Loris Capirossi, care a parasit la randul sau gruparea de uzina Suzuki.

Niponii de la Rizla Suzuki vor miza in 2011 pe un singur pilot, spaniolul Alvaro Bautista avand misiunea de reinvia traditia de succes a acestui constructor la clasa suprema.

La capitolul debutanti se regasesc cehul Karel Abraham si britanicul Cal Crutchlow, fostul campion mondial de Supersport pilotand pentru echipa Monster Tech 3 Yamaha, unde are misiunea de a-l face uitat pe americanul Ben Spies, care a facut pasul la echipa de uzina Yamaha.

Al doilea an de Moto 2

Clasa intermediara Moto2 a motoarelor Honda de 600 cc propune si in acest sezon cea mai aglomerata grila din cadrul Campionatului Mondial. Nu mai putin de 38 de piloti se vor alinia la start, printre acestia Mika Kallio si Aleix Espargaro, veniti dupa experiente mai putin reusite la MotoGP.

In testele de iarna s-au remarcat Stefan Bradl, Marc Marquez (campionul din 2010 al clasei 125cc), Simone Corsi, Yuki Takahashi si Thomas Luthi, insa lista pretendentilor la primele pozitii ramane deschisa.

Al doilea la finalul sezonului trecut, Julian Simon este gata de revansa, la fel ca si Andrea Iannone, cel care a terminat pe locul al treilea. Nu trebuie scos din calcule nici francezul Jules Cluzel, care in 2010 a incheiat pe podium la Losail.

Dinspre clasa Supersport a Mondialului de Superbike au venit turcul Kenan Sofuoglu si Michele Pirro, in timp ce de la clasa 125cc au promovat mai multi piloti, printre care Pol Espargaro, Bradley Smith, Randy Krummenacher sau Esteve Rabat.

Ultimul an de existenta pentru clasa mezina 125cc

Categoria 125cc este singura prezenta in Campionatul Mondial de la infiintarea acestuia in 1949, dar istoria se va schimba incepand cu 2012, cand motoarele actuale in doi timpi vor fi inlocuite cu altele in patru timpi de pana la 250cc, noua categorie urmand a se numi Moto3.

Nu mai putin de 31 de piloti se vor lupta pentru ultimul titlu mondial pus in joc la 125cc, favoriti la titlu fiind spaniolii Nicolas Terol (actualul vicecampion mondial), Hector Faubel (ambii de la echipa Banki Aspar) si Sergio Gadea, care va pilota una dintre cele doua motociclete ale echipei patronate de Paris Hilton.

Germanul Sandro Cortese este un alt pilot demn de luat in seama, mai ales ca in Qatar acesta va lua startul cu numarul 100 la clasa 125cc a Motomondialului de Viteza. La 21 de ani si 73 de zile, Cortese este al doilea cel mai tanar pilot, dupa Jorge Lorenzo, care ia startul in o suta de curse.

Calendar cu 18 etape

Sezonul 2011 al Campionatului Mondial propune 18 curse, in afara startului din Qatar pilotii urmand a mai concura la Jerez (3 aprilie), Estoril  (1 mai), Le Mans (15 mai), Barcelona (5 iunie), Silverstone (12 iunie), Assen (25 iunie), Mugello (3 iulie), Sachsenring (3 iulie), Laguna Seca (24 iulie), Brno (14 august), Indianapolis (18 august), Misano (4 septembrie), Aragon (18 septembrie), Motegi (2 octombrie), Phillip Island (16 octmbrie), Sepang (23 octombrie) si Valencia (6 noiembrie).

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza