Formula 1

Hamilton l-a invins pe Vettel in Marele Premiu al Chinei

Cursa senzationala reusita de britanicul Lewis Hamilton, duminica, in Marele Premiu al Chinei de la Shanghai, britanicul de la McLaren-Mercedes trecand primul linia de sosire in fata germanului Sebastian Vettel. Pe trei a incheiat australianul Mark Webber care, plecat de pe locul 18 al grilei, a realizat o cursa fabuloasa de revenire. Niciun semn de revenire inca din partea Scuderiei Ferrari, care a incheiat pe sase si sapte prin Felipe Massa, respectiv Fernando Alonso.

Lewis Hamilton
(cc) photo credit: somethingness

Sebastian Vettel a pornit pentru a treia oara in acest sezon din prima pozitie a grilei de start, dar germanul echipei Red Bull a pierdut imediat dupa start locul fruntas.

Britanicul Jenson Button a tasnit ca din tun pe interior si a preluat sefia cursei in primul viraj, in timp ce Vettel s-a vazut imediat depasit si de Lewis Hamilton.

In spatele celor trei a ramas in expectativa germanul Nico Rosberg, echipierul de la Mercedes care ii avea la randul sau in retrovizoare pe cei doi piloti Ferrari, Felipe Massa si Fernando Alonso.

Turul cu numarul 10 din cele 56 programate a adus primul si de altfel singurul abandon al cursei. Plecat din pozitia a saptea a grilei de start, cea mai buna pozitionare in calificari din cariera, spaniolul Jaime Alguersuari a pierdut roata dreapta spate si a fost nevoit sa abandoneze.

Seria intrarilor la boxe pentru primul schimb de pneuri a continuat cu Michael Schumacher (turul 11), in timp ce diferenta intre primii trei clasati se strangea la mai putin de doua secunde.

Sebastian Vettel a iesit la atac in turul cu numarul 14 si l-a depasit pe Hamilton la capatul celei mai lungi linii drepte a circuitului. Germanul nu a rezistat prea mult in pozitia secunda pentru ca a intrat imediat la boxe in spatele lui Button.

Acesta din urma a facut o eroare rarisima si a incurcat boxa echipei McLaren cu cea a rivalilor de la Red Bull, spre uluiala mecanicilor formatiei campioane care asteptau sa-i schimbe pneurile lui Vettel.

Primul rand de opriri la standuri l-au propulsat la conducerea cursei pe Nico Rosberg, in timp ce Alonso a pierdut locuri importante si a revenit pe pista in pozitia a noua la limita punctelor.

Cu un avans de 5.5 secunde in fata lui Vettel, Rosberg a condus linistit cursa pana in turul 26. Atunci germanul de la Mercedes a intrat pentru a doua oara programat pentru schimbul de pneuri si i-a lasat prima pozitie lui Vettel.

Campionul mondial s-a vazut din nou la sefie pentru prima data de la startul cursei, in timp ce in urmarirea sa erau lansati Massa si Alonso.

Spaniolul de la Ferrari nu a reusit sa-si gaseasca ritmul nici in aceasta cursa si a pierdut pozitie dupa pozitie. O adevarata tinta vie pe circuitul de la Shanghai, dublul campion mondial a pierdut nu mai putin de trei locuri intr-un interval de doar doua tururi.

Rosberg, Hamilton si Button l-au depasit fara probleme pe Alonso, in timp ce Massa se apropia la doua secunde si jumatate in spatele liderului Vettel.

Germanul de la Red Bull a intrat pentru al doilea schimb de pneuri in turul 32 si a revenit pe pista in pozitia a sasea cu un tren de pneuri hard.

Massa a condus cursa vreme de doua tururi, pentru a-i ceda mai apoi sefia lui Rosberg, care se vedea astfel din nou lider in Marele Premiu al Chinei.

Primul viraj al turului 36 i-a adus in prim plan pe cei doi piloti ai echipei McLaren, Button si Hamilton in duel direct pentru pozitia secunda. In cele din urma Hamilton a trecut cu o manevra la intimidare si s-a lansat in urmarirea liderului.

In tot acest timp australianul Webber recupera pozitie dupa pozitie si ajungea pe sase, cu 17 tururi inaintea finalului, dupa o depasire curata la interior asupra lui Schumacher.

Rosberg a cedat pentru a doua oara conducerea cursei in urma opririi cu numarul trei (turul 40) si astfel Vettel redevenea lider in fata lui Massa.

Revenit pe circuit in pozitia a treia, Rosberg s-a vazut rapid atacat si depasit de Hamilton si Button, care mai apoi l-au luat in vizor pe Massa.

Cu adevarat dezlantuit pe pista din Shanghai, Hamilton a trecut mai intai de brazilianul echipei Ferrari, pentru a se lansa in urmarirea liderului Vettel (turul 44).

Avansul acestuia din urma s-a diminuat constant de la 3.7 secunde (turul 46) la mai putin de o secunda (turul 50), astfel ca ultima parte a cursei a oferit unul dintre cele mai pasionante dueluri din ultimii ani.

Dupa cateva incercari nereusite, Hamilton l-a depasit in cele din urma pe Vettel cu ajutorul sistemelor KERS si DRS, pentru a se distanta rapid la 1.2 secunde in doar un tur.

Ultimele tururi i-au apartinut lui Webber. Ranit in orgoliu dupa esecul lamentabil din calificari, australianul a fost de departe cel mai rapid pilot din finalul cursei si acest lucru s-a resimtit inevitabil si in clasament.

Pilotul de la Antipozi a trecut mai intai de Rosberg, cu doua tururi si jumatate inaintea finalului, pentru ca la finalul penultimului tur sa-i gaseasca interiorul si lui Button, urcand astfel in pozitia a treia.

Hamilton a vazut primul steagul in patratele si fostul campion mondial bifeaza asadar in China prima victorie din ultimele opt luni si a doua din cariera, dupa cea obtinuta in 2008 cand a si castigat titlul la finalul sezonului.

Vettel ramane lider in ierarhia pilotilor, cu un avans de 21 puncte in fata lui Hamilton.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza