Economice Media

Publicitatea in print recupereaza teren. Crestere de 22 de procente in luna martie

Volumul publicitatii atrase de presa scrisa a totalizat luna trecuta aproximativ 30 de milioane de euro, cu peste 22% mai mult decat in urma cu doua luni, informeaza Biroul Roman de Audit al Tirajelor.


Creative Commons License photo credit: Hamed Saber

Din aceasta suma, nu mai putin de 38 de procente sunt alocate promovarii produselor media sau evenimentelor, in vreme ce 11% reprezinta echivalentul valorii anunturilor de mica publicitate.

Mare parte a investitiilor sunt atrase, insa, de publicatiile platite, acestea fiind estimate la 80%, in vreme ce restul de 20% revin celor distribuite gratuit.

Topul serviciilor si produselor promovate in presa scrisa este dominat de serviciile de comunicatii mobile (9%), urmate de automobile (7%), bauturi alcoolice (5%), servicii bancare (5%) si produse pentru ingrijirea fetei (3%).

Pe primul loc in aria celor mai mari sume investite in publicitate se situeaza companiile de telefonie mobila Vodafone si Orange, carora li se alatura Heineken Romania, L’Oreal si Beiersdorf AG.

Pe segmentul sumelor investite in publicitatea comerciala, cotidienele generaliste si cele de sport au insumat 20% din totalul sumelor investite, urmate de presa economica, cea adresata femeilor si tabloida.

Desfasurat in cadrul BRAT incepand cu luna ianuarie a anului in curs, Studiul de Monitorizare al Investitiilor in Publicitate Pentru Presa Scrisa a fost aplicat unui numar de 202 publicatii tiparite.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza