WRC

Sebastien Loeb a dominat prima parte a Raliului Italiei

Campionul mondial Sebastian Loeb a mers fara eroare in prima zi a Raliului Italiei din Sardinia si dupa prima zi ocupa pozitia fruntasa, cu un avans de 33.2 secunde in fata norvegianului Petter Solberg.

Sébastien Loeb
(cc) photo credit: johnnytsunami

Finlandezul Mikko Hirvonen, cel mai bine plasat reprezentant al constructorului Ford, a incheiat ziua inaugurala in pozitia a treia, desi s-a impus in trei din cele opt probe speciale programate.

Vicecampionul mondial a suferit o pana de cauciuc in speciala a 7-a, la a doua trecere pe Monte Grinini Sud, si a pierdut peste 50 de secunde la general fata de Loeb.

Primul lider al raliului a fost Petter Solberg, care s-a impus in speciala de debut in fata lui Hirvonene si a suedezului Per-Gunnar Andersson. Raliul Italiei a inceput cum nu se poate mai rau pentru Jari-Matti Latvala, care dupa doar trei kilometri a iesit in decor intr-un viraj de dreapta si a nimerit fix intr-un sant de pe marginea drumului.

Hirvonen s-a instalat la conducere dupa speciala secunda, Monte Grinini Nord (21.3 km), finlandezul de la Ford Abu Dhabi profitand de problemele tehnice ale lui Petter Solberg. Surpriza a venit din partea britanicului Kris Meeke, al treilea in speciala si al patrulea la general pe o masina MINI Cooper WRC.

Loeb a revenit puternic in speciala a treia, pe care a castigat-o cu peste zece secunde in fata lui Hirvonen, apropiindu-se la doar doua zecimi de finlandez in ierarhia generala intermediara. O iesire in decor la kilometrul 2 l-a scos pe Meeke din lupta pentru primele pozitii.

Numarul unu de la Citroen Total a preluat conducerea raliului la finalul specialei a patra chiar la jumatatea primei zile, avand un avans de 2.4 secunde in fata lui Hirvonen inaintea ultimelor patru probe din program.

Hirvonen a inceput in forta speciala a cincea pe care a castigat-o cu o secunda si jumatate avans in fata lui Loeb. Francezul a simtit pericolul si a apasat din nou acceleratia la fund in speciala a 6-a, pe care a castigat-o in fata lui Sebastien Ogier, in timp ce Hirvonen a pierdut 4.6 secunde.

Finlandezul a fost lovit de ghinion in penultima proba a zilei, Monte Grinini Sud 2, unde a suferit o pansa de cauciuc la roata dreapta spate si a pierdut astfel 51 de secunde, retrogradand pe patru la general. De nesansa lui Hirvonen au profitat Ogier si Petter Solberg, care au urcat cate o pozitie.

Ultima proba speciala i-a revenit lui Hirvonen, care a recuperat 3.7 secunde fata de Loeb dupa ce a mers la limita. Efortul scandinavului i-a adus acestuia urcarea pe podiumul provizoriu in detrimentul lui Ogier.

Loeb conduce Raliul Italiei dupa prima zi, cu 33.2 secunde avans fata de Petter Solberg si 53.1 secunde fata de Hirvonen. Al patrulea este Ogier, urmat de Mads Ostberg si Dani Sordo, acesta din urma la volanul unui MINI Cooper WRC.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza