IndyCar Turisme

Coca Cola 600 s-a impus in termeni de audienta in fata Indy 500

coca cola 600 photo
Photo by tequilamike

Pentru a cincea oara in ultimii sase ani, cursa de 600 de mile desfasurata in campionatul NASCAR pe circuitul din Charlotte a depasit ca audienta intrecerea de 500 de mile de la Indianapolis din IndyCar.

Cursa de NASCAR a atins 4.5 puncte de rating potrivit masuratorilor efectuate la scara nationala in SUA, in timp ce Indy500 a inregistrat doar 3.9 rating.

Fiecare punct de rating reprezinta echivalentul a 1.1 milioane de americani la nivel national. Astfel, grosso modo, 4 milioane de telespectatori au stat cu ochii pe baietii si fetele din IndyCar la marea alergare de la Indianapolis.

O singura data in ultimii sase ani cursa Indy500 a fost mai urmarita de americani decat Coca Cola 600. S-a intamplat in 2009 cand intrecerea de NASCAR a fost reprogramata pentru ziua de luni din cauza ploii abatute asupra traseului din Carolina de Nord.

In ultimii 15 ani cursele din IndyCar au pierdut permanent batalia audientelor TV cu NASCAR-ul, care propune drept intrecere emblematica Daytona 500.

Aceasta a atras in 2010 un rating de 7.7 procente, spre deosebire de doar cele 3.6 adunate de Indy500.

Scaderea interesului publicului american fata de cursele de monoposturi a inceput din 1996, cand a avut loc marea schisma intre ceea ce a devenit la vremea respectiva C.A.R.T. World Series (ulterior Champ Car) si Indy Racing League.

In 2008 a ramas din nou un singur campionat, revenindu-se la vechea denumire de IndyCar dupa falimentul dureros al Champ Car-ului. Campionatul a revenit, din 2012 vor fi introduse noi sasiuri, dar spiritul Indy s-a pierdut pentru cateva milioane bune de telespectatori.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza