Retele sociale

Cum influenteaza retelele de socializare comportamentul consumatorilor

Pe langa rolul recreativ, platformele de socializare vin in sprijinul mediului de afaceri, in calitate de canale de promovare concepute pentru nevoile potentialilor clienti. O demonstreaza ultimele cercetari, potrivit carora loialitatea a 34% dintre consumatori este influentata de conexiunile de pe Facebook sau Twitter cu brandul in cauza.

Jump on the social media bandwagon
(cc) photo credit: Matt Hamm

Daca in cursul anului precedent, 40% dintre participantii la studiul initiat de compania de cercetare RIO marturiseau ca sunt mai atasati de serviciile pe care le urmaresc pe Twitter, pentru 2011 numarul acestora s-a majorat pana la 46%.

Mai bine de jumatate dintre respondentii antrenati in analiza propriului comportament de consum au transmis mesajele-cheie ale companiei urmarite indeaproape catre prieteni, achizitionand, totodata, produsele acesteia.

Spre deosebire de reteaua de socializare fondata de Mark Zuckerberg, serviciul de microblogging Twitter implica un nivel mai ridicat de angajament al utilizatorilor cu privire la evenimentele sponsorizate si la vizualizarea notificarilor companiei.

In ciuda aspectelor pozitive relevate, participantii la studiu si-ar dori o comunicare mai putin agresiva din partea companiilor pe care le monitorizeaza, cu nu mai mult de doua notificari expediate saptamanal. Doar 10% dintre cei intervievati doresc sa auda zilnic de brand-urile preferate.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza