Retele sociale

Google a lansat o retea de socializare

Lista competitorilor Facebook s-a marit incepand de marti, 28 iunie, odata cu lansarea platformei Google +, catalogata de specialisti drept cea mai ambitioasa incercare a gigantului american de a detrona compania controlata de Mark Zuckerberg.

Google2.0
(cc) photo credit: ConnorTreacy

Cu o structura similara celei mai populare retele de socializare din lume, Google + este construit in jurul imaginilor de profil si al fluxurilor de informatii privitoare la cercul de prieteni al utilizatorului si al subiectelor care ii compun aria de interes.

Un element de noutate al serviciului este divizarea prietenilor in cercuri tematice, utilizatorului oferindu-i-se posibilitatea de a publica imagini, videoclipuri si informatii disponibile in randul grupurilor specificate.

Pentru a produce diferentierea intre serviciul propriu si Facebook, Google a mizat pe un nivel ridicat al intimitatii si securitatii datelor utilizatorilor, platforma de socializare a absolventilor de la Harvard fiind tinta mai multor critici pe acest segment.

Larry Page, directorul general al multinationalei fondata in urma cu peste zece ani, a introdus retelele de socializare printre activitatile prioritare ale operatorului celui mai mare motor de cautare de pe intreg mapamondul.

Analistul in cadrul companiei de consultanta si cercetare Gartner, Ray Valdes, comenteaza decizia Google: In trecut, si-au permis sa faca greseli cu initiativele de socializare. Nu mai au acest lux. Companiile care au succes in zona sociala a Internetului vor castiga vizitatorii si accesarile, vor obtine fidelitatea utilizatorilor si, in final, banii din publicitate care sunt acum atat de importanti pentru Google.

In prezent, platforma de socializare functioneaza in regim de testare, reunind un numar redus de utilizatori, al carui accesse realizeaza pe baza de invitatii.

One comment

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza