Istoria e-mail-ului. Cum evoluat posta electronica de-a lungul timpului

Mandatata in campul comunicarii inca de la inceputul anilor ’70, posta electronica a evoluat de la un mijloc de interactiune folosit de cei pasionati de lumea fascinanta a computerelor pana la cel mai frecvent mod de relationare pe plan atat personal, cat si profesional. Cu toate acestea, serviciul de e-mail a primit denumirea care l-a consacrat pe intreg mapamondul la mai bine de un deceniu distanta.

Prima fila a istoricului serviciului de mesagerie a fost scrisa de inginerul in informatica Ray Tomilson, autorul primului e-mail, in vreme ce seria utilizatorilor din randul sefilor de stat a fost deschisa in 1976 de regina Elisabeta a Marii Britanii.

Doi ani mai tarziu, prima reclama electronica ajungea in casutele postale ale retelelor guvernamentale si universitare, pentru ca in 1982 serviciul sa isi primeasca denumirea pe care o poarta in prezent. Tot atunci, Scott Fahiman inventeaza primul emoticon, care a devenit popular la nivel mondial sub denumirea smiley face.

Grupul controlat de Bill Gates achizitioneaza serviciul de e-mail Hotmail catre finalul anilor ’90, in schimbul caruia plateste 400 de milioane de dolari. La aproximativ un an distanta, gigantul american anunta lansarea propriului client de e-mail, Microsoft Outlook.

Tehnologia e-mail-ului a devenit intr-atat de utilizata pe plan global, incat in 1998 studio-urile Warner Bros. realizeaza, cu un efort financiar de 250 de milioane de dolari, filmul You’ve Got Mail. Incepand cu acelasi an, dictionarul de engleza editat de Universitatea Oxford contine in paginile sale termenul spam.

In 1999, un mesaj electronic de tip spam ajunge in milioane de casute de e-mail, informand asupra faptului ca Bill Gates intentioneza sa isi imparta averea cu utilizatorii serviciilor de Internet.

La patru ani distanta, spam-ul devine o problema care atrage atentia fostului presedinte american George W. Bush, acesta aproband prima lege de la nivelul Statelor Unite ale Americii responsabila de reglementarea expedierii de e-mail-uri.

In 2004, apare conceptul e-mail multimedia, permitand folosirea de animatii in interiorul mesajelor electronice, pentru ca la un an distanta sa fie introdusa tehnologia SPF, concentrata asupra verificarii identitatii expeditorilor de e-mail-uri.

Google se alatura jucatorilor de pe piata serviciilor de mesaje electronice in 2007, cand lanseaza Gmail, mesagerie disponibila publicului larg.

Folosit drept instrument in campania electorala a presedintelui Barack Obama, e-mail-ul a contribuit la triumful sefului de stat in fata contracandidatei sale, Hillary Clinton, acesta realizand o baza de date formata din nu mai putin de 13 milioane de astfel de adrese.

Anul curent marcheaza modificarea denumirii clasice a serviciului in email.

photo credit: Tim Morgan

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza