Media Sociale

Romanii cumpara tot mai putine ziare. Tirajele au scazut vertiginos in primul trimestru din 2011

Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a dat publicitatii, luni, cifrele inregistrate in primele trei luni ale anului 2011 in ceea ce priveste tirajul publicatiilor tiparite.

Newspaper
(cc) photo credit: sAeroZar

Cea mai abrupta scadere in vanzari au suferit-o titlurile considerate quality, in timp ce tabloidele se situeaza in topul preferintelor publicului roman in materie de ziare tiparite.

Editat de Adevarul Holding, cotidianul Adevarul ocupa primul loc la categoria quality desi vanzarile au scazut de trei ori comparativ cu perioada similara a anului precedent.

Daca in 2010 Adevarul vindea intre 120.000 si 130.000 de numere pe zi, in primul trimestru din 2011 publicatia aflata sub patronajul lui Dinu Patriciu mai starneste interesul a doar 45.000 de romani in medie pe zi.

Jurnalul National a coborat intr-un an de la 55.000 de numere vandute pe editie la 42.000, in timp ce Romania Libera si-a pastrat in mare parte linia din 2010, cu 40.000-41.000 de unitati vandute.

Evenimentul Zilei s-a mentinut in primele trei luni la o cota de 17.000 de exemplare vandute pe editie, dupa ce in perioada similara a anului trecut se situa intre 24.000 si 31.000.

La categoria sport ierarhia este dominata de Gazeta Sporturilor, cu o medie a vanzarilor de 41.000 de exemplare pe editie, in timp ce ProSport se mentine inca la mare distanta.

Cotidianul editat de Publimedia nu a reusit sa vanda in medie mai mult de 24.000 de ziare pe zi in primele trei luni ale lui 2011, cu 4.000 de unitati mai putin fata de primul trimestru al anului precedent.

Topul publicatiilor cu profil economic este dominat de Ziarul Financiar, cu o medie de 10.000 de unitati vandute zilnic, concurenta Financiarul avand o medie de 2.500 de numere distribuite.

Tabloidele se vand in continuare ca painea calda, Click si Libertatea avand intre 120.000 si 180.000 de ziare vandute la chiosc.

CanCan a pierdut aproape jumatate din publicul pe care il avea in 2010, doar 42.000 de unitati fiind vandute in medie in primele trei luni ale anului curent.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza