Retele sociale

Unde se duc bugetele de comunicare alocate marilor agentii

Expansiunea din ultimele decenii a Internetului a atras dupa sine modificari in strategiile si tacticile campaniilor concepute de marii jucatori de pe piata agentiilor de publicitate. Daca inainte, la baza mesajelor-cheie ale clientilor stateau tehnici de creatie de tipul reclamelor tiparite, video sau audio, mediul online castiga din ce in ce mai mult teren in mileniul comunicarii.

Social-Media-Campaign
(cc) photo credit: Gary Hayes

Cel putin un sfert dintre utilizatorii serviciilor de socializare aleg sa isi asocieze afacerea cu retele populare de tipul Twitter, Hulu sau YouTube, acestea oferind avantajul optiunilor personalizate de publicitate.

Mai mult decat atat, Facebook, reteaua fondata in urma cu sapte ani de Mark Zuckerberg, este listata in ierarhia primilor zece publicitari online.

O cercetare gloaba realizata de Regus arata ca retelele de socializare au evoluat complet de la statutul de mijloc recreativ la acela de necesitate, tinand cont ca majoritatea companiilor internationale considera activitatea intensa din mediile de socializare vitala pentru succesul strategiilor de marketing.

Cu toate acestea, televiziunea domina in continuare investitiile globale in materie de publicitate, cu 190 de miliarde de dolari, in vreme ce mediul online se apropie din urma cu 72 de miliarde de dolari.

In aria mijloacelor traditionale, ziarele si revistele isi pastreaza pozitiile care le-au consacrat, cu incasari de mai bine de 130 de miliarde de dolari, publicitarii orientandu-se in mai mica masura catre panotaje stradale si radio.

Un exemplu elocvent in acest sens este liderul global in materie de bauturi racoritoare Coca-Cola, pentru promovarea caruia compania a directionat 6,6 procente din veniturile rezervate, pana nu demult, mediilor traditionale catre retelele de socializare.

Acesta tendinta a fost urmata si de finala campionatului de fotbal american, cunoscuta publicului larg sub numele de Super Bowl, care a devenit cel mai vizionat program din istoria televiziunii Statelor Unite, dupa ce YouTube a creat un canal destinat reclamelor difuzate in timpul evenimentului sportiv.

Continentul american a inregistrat in ultimii doi ani o crestere a veniturilor generate de reclamele online de aproximativ patru miliarde de dolari, in conditiile in care specialistii anticipeaza pentru anul in curs bugete de comunicare nu mai mici de 28,5 miliarde de dolari.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza