Politice Retele sociale

Oprescu, Mazare si Apostu – cei mai mediatizati primari in online

Sorin Oprescu (Bucuresti), Sorin Apostu (Cluj-Napoca) si Radu Mazare (Constanta) se afla pe primele trei locuri in topul celor mai mediatizati primari in mediul online, in decursul lunii iunie, arata o analiza Mediafax Monitorizare.

DSCF5010
(cc) photo credit: andy_x3m

Aceasta a luat in calcul primarii resedinţelor de jude, cu exceptia primarului suspendat al Craiovei, Antonie Solomon, si pe cel al capitalei si a fost realizata in perioada 1-30 iunie pe site-uri, bloguri, conturi de Twitter si pagini publice de Facebook – in total, circa 54.500 de surse online in limba romana urmarite de Mediafax Monitorizare.

Ierarhia vizibilitatii este condusa de Sorin Oprescu, care inregistreaza peste 31% dintre mentiunile din online despre cei 41 de primari.

Sorin Apostu si Radu Mazare isi aloca, la randul lor, cate 7,4%, respectiv 6,8% din mediatizare, ei fiind urmati de primarii din Sibiu si Iasi – Klaus Iohannis si Gheorghe Nichita – cu 5,2%, respectiv 5%.

Top 10 ii mai include pe Ion Lungu (Suceava) – 4,1%, Gheorghe Ciuhandu (Timisoara) – 3,7%, Gheorghe Falca (Arad) – 3%, Tudor Pendiuc (Pitesti) si Gheorghe Stefan (Piatra-Neamt) – 2,5% fiecare.

Impreuna, cei zece edili din fruntea clasamentului cumuleaza 71% din totalul mentiunilor, in timp ce restul se distribuie intre ceilalti 31 de primari.

In timp ce Sorin Oprescu are cel mai mare numar de mentiuni pe toate cele patru categorii de surse online monitorizate, locul secund este ocupat de Sorin Apostu in cazul site-urilor, Gheorghe Ciuhandu in cazul blogurilor, Klaus Iohannis pe Facebook si Radu Mazare pe Twitter.

Pentru primarii din top 10, site-urile au generat cea mai mare parte a vizibilitatii, avand o pondere de 86% in mediatizare. Ierarhia categoriilor de surse online din acest punct de vedere este completata de Twitter – 6%, bloguri – 5% si Facebook – 3%.

Serviciul Mediafax monitorizeaza in prezent toate categoriile de surse online: presa, dar si social media.

Astfel, agentiile de relatii publice si specialistii in comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor pe aproape 54.500 de surse in limba romana: 978 site-uri de stiri, 27.158 bloguri, 13.577 conturi de Twitter si 12.695 pagini publice de Facebook.

Mediafax Monitorizare este primul serviciu romanesc de monitorizare profesionista a presei, lansat în 1998. In prezent, acesta furnizeaza rapoarte zilnice si analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienti corporate si institutionali.

Rapoartele zilnice contin toate materialele jurnalistice in care se regasesc cuvintele-cheie definite de acestia si includ copii scanate ale articolelor din presa scrisa, înregistrarile programelor de stiri radio si TV si linkuri spre articolele sau postarile online.

La randul lor, analizele media evalueaza acoperirea mediatica inregistrata de clienti si de concurentii lor sau felul in care presa a reflectat temele de actualitate din industria in care acestia activeaza.

Mediafax Monitorizare detine un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001:2008 pentru sistemul sau de management al calitatii.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza