Economice

Transportul rutier de marfuri da semnalul iesirii din criza

Serios afectat de criza economica a ultimilor ani, transportul de marfa da semnalul revenirii printr-o crestere insemnata in primul trimestru al acestui an, dupa cum informeaza Institutul National de Statistica.

Scania V8 trucks, R 620 4x2 Topline and trailer, R 620 6x2*4 Topline box body and trailer, 4x2 Highline and trailer
(cc) photo credit: Scania Group

Astfel, primul trimestru din 2011 a marcat cresterea cu 10.4 procente a transporturilor de marfuri per total fata de perioada similara a anului precedent.

Mai mult decat aceasta este prima crestere inregistrata in acest sector de la declansarea crizei economice la finalul anului 2008.

Transportul maritim de marfuri a crescut cu 4.8 la suta, iar cel pe calea ferata cu 10.4 la suta, acesta din urma insumand 13.3 milioane de tone.

Cea mai insemnata crestere o inregistreaza insa tranzitul rutier de marfuri, acestea crescand cu 14 la suta, ceea ce inseamna o cantitate de 32.7 milioane de tone.

Dezghetul din sectorul transporturilor de marfa a determinat, ca intr-un adevarat efect de domino, si cresterea numarului de inmatriculari la autolitare.

In primul trimestru din 2011 au fost inscrise in circulatie aproape 6.000 de autolitare noi, cu 2.200 mai multe fata de perioada similara a anului 2010.

Cu o experienta de peste 10 ani in transport rutier de marfuri pe plan intern si international, numai compania Karavan este un bun exemplu care dispune de o flota impresionanta de camioane de 20 de tone, alaturi de camionete cu tonaj intre 7.5 si 12 tone.

Chiar si asa, misiunea transportatorilor rutieri de marfuri din Romania nu este una deloc usoara. In conditiile in care tara noastra dispune de rute auto cu putini kilometri de autostrada (n.r. – 334 mai precis), guvernul se pregateste de introducerea unei taxe de autostrada din 2012.

Pentru a vedea unde ne situam la acest capitol, in Romania ultimilor 20 de ani s-au construit in medie 10 kilometri de autostrada pe an, in timp ce vecini bulgari au construit dublu, iar China si-a extins reteaua cu 5.000 de kilometri.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza