Sociale

Unul din cinci adolescenti din Europa intampina dificultati de citire

O cercetare data publicitatii de Comisia Europeana arata ca unul din cinci adolescenti se confrunta cu dificultati de citire, aceeasi problema fiind semnalata si in cazul unui numar alarmant al adultilor.

2007_088_01
(cc) photo credit: chuckp

Raportul, care include 31 de state, arata ca in ciuda progreselor in elaborarea politicilor privind alfabetizarea, problema rezida din cauza unei concentrari slabe in lucrul cu grupurile care prezinta cel mai avansat grad de risc, de tipul copiilor provenind din gosdpodarii dezavantajate sau familii de emigranti.

Studiul intitulat “Invatarea citirii in Europa – contexte, politici, practici” s-a concentrat asupra metodelor de predare, abordarii dificultatilor de citire, educatiei profesorilor si promovarii lecturii in afara spatiului academic, fiecare dintre aceste dimensiuni fiind sondate prin prisma ultimelor rezultate ale cercetarilor internationale si a unei examinari aprofundate a politicilor, programelor si celor mai bune practici la nivel national.

Acesta a condus la concluzia ca numai Danemarca, Finlanda, Islanda, Malta, Norvegia, Suedia si Regatul Unit asigura specialisti in lectura in scoli, in vreme ce ierarhia analfabetismului este dominata de adolescentii bulgari (41%) si de cei romani (40%).

Astfel, ministrii educatiei din Uniunea Europeana si-au stabilit drept obiectiv reducerea procentajului de persoane ale caror competente de citire se situeaza la un nivel scazut, de la 20 % la mai putin de 15 % pana in 2020, in contextul in care numai Belgia, Danemarca, Estonia, Finlanda si Polonia se incadreaza in aceasta categorie.

Cercetarea, care cuprinde statele Uniunii Europene, alaturi de Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Turcia, a fost realizata pentru Comisia Europeana de reteaua Eurydice, care ofera informatii si analize privind sistemele si politicile europene de educatie.

Incepand din 2011, aceasta este alcatuita din 37 de unitati nationale din toate cele 33 de tari participante la programul Uniunii Europene de invatare pe tot parcursul vietii, fiind coordonata si gestionata de Agentia Executiva pentru Educatie, Audiovizual si Cultura a U.E. de la Bruxelles.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza