Media

Romania Libera a depasit Adevarul in topul vanzarilor

Potrivit ultimelor date oferite de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), cotidianul Romania Libera este cel mai cumparat ziar din categoria publicatiilor quality, urmat de Adevarul, Jurnalul National si Evenimentul Zilei. Tabloidele domina in continuare topul vanzarilor, ceea ce arata aplecarea publicului roman spre monden, scandal si can can.

The Deptford Project — Newspaper

Romania Libera a vandut, in medie, in al doilea trimestru al anului 2011 (perioada aprilie-iunie), 40.817 exemplare pe editie, in timp ce Adevarul s-a oprit la 31.694 de exemplare.

Jurnalul National a pierdut peste cinci mii de cumparatori in intervalul mai sus mentionat, ajungand sa mai vanda in medie doar 27.133 de exemplare pe editie.

Scaderi si la Evenimentul Zilei, al carui format mic nu pare a fi pe placul consumatorului roman de presa tiparita, astfel ca publicatia care inregistra vanzari record in anii 90 se poate lauda acum doar cu 15.852 de exemplare pe editie.

De remarcat ca la capitolul abonati, cotidianul Romania Libera se mentine pe prima pozitie, cu 28.811 de exemplare distribuite prin acest sistem, urmat de Jurnalul National cu 10.960 de exemplare. Adevarul si Evenimentul Zilei raman sub pragul de zece mii de abonati, cu 8.861, respectiv 5.424.

Tabloidele la mare cautare

Click este detasat liderul publicatiilor care acopera nisa tabloid, cu 180.281 de exemplare vandute pe aparitie. Mai mult decat atat, titlul editat de Adevarul Holding ramane cel mai vandut ziar din intreaga presa romaneasca.

Libertatea este in scadere, iar aceasta aduce publicatia trustului Ringier la nivelul vanzarilor din urma cu un deceniu. Mai precis, Libertatea mai vinde acum doar 103.104 exemplare pe editie.

Cifre tot mai mici la capitolul vanzari si pentru Cancan care, dupa ce in 2007 la aparitie vindea in medie peste 40.000 de exemplare, mai vinde acum doar 37.249 de exemplare.

Gazeta Sporturilor vs Pro Sport

Pe nisa sport topul vanzarilor este in continuare dominat de Gazeta Sporturilor, care a vandut in medie 35.141 de exemplare in trimestrul doi al anului curent.

Pro Sport a ramas sub pragul psihologic de 30.000 de unitati vandute, inregistrand o medie de 27.012 exemplare vandute pe editie.

Luna mai a adus un varf pentru Gazeta Sporturilor, care a vandut 40.214 exemplare pe aparitie, plusul de forma pentru echipa coordonata de Ioanitoaia si Tolontan fiind adus de finalul campionatului intern de fotbal, dar si de numeroasele campanii de marketing.

Daca privim cifrele vanzarilor la bucata, raportul intre cele doua publicatii se mentine, cu Gazeta Sporturilor avand o medie de 28.375 exemplare, in timp ce Pro Sport a vandut doar 17.738 exemplare.

Ca premiu de consolare, titlul editat de Publimedia se bucura de un numar mai mare de abonati, Pro Sport avand de doua ori mai multe abonamente vandute decat Gazeta Sporturilor. Strict statistic, Pro Sport vinde 9.274 abonamente in medie lunar, in timp ce concurenta ajunge doar la 4.236.

Pentru mai multe informatii despre tirajul ziarelor si revistelor accesati BRAT.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza