Opinii

Coadagiii

Pentru unii a sta la coada reprezinta un stil de viata in vanatoarea dupa reduceri, oferte si promotii. Pentru altii insa este mai mult decat o necesitate, de coada la care stau depinzand traiul de zi cu zi. Exista insa si o categorie de asa-numiti ‘coadagii’, pentru care promotiile oferite de lanturile luxoase de magazine nu reprezinta un impediment in a se incolona ca la defilare si chiar a se calca in picioare in navala spre produsul dorit.

Toate acestea se intampla in Romania zilelor noastre. Sunt peisaje desprinse parca din epoca decazuta a comunismului ceausist, dar in realitate se intampla acum si cu totii suntem martori.

Personal nu stau la coada. Nu ma intereseaza promotiile tocmai pentru a evita aglomeratia, buluceala si balcanismele. Dar nu sunt multi ca mine si astfel se ajunge in situatia de la Craiova sau Targu Jiu, unde oamenii s-au calcat in picioare la deschiderea unor hipermarketuri.

Fenomenul este in esenta unul social si tine strict de nivelul scazut de trai al populatiei. Niciun indestulat nu ar sta in frig pentru o sticla de ulei cu 50 de bani mai ieftina sau un pet de bere la reducere. O fac oamenii disperati de stresul traiului zilnic, pentru care fiecare leut conteaza la numaratoare.

La fel de disperati sunt si pensionarii cu venituri extrem de reduse, care se trezesc in puterea noptii pentru a sta la coada vesnica. Pentru acestia ar fi sunat mai bine ‘vesnica coada’, tinand cont ca ajutoarele pe care le primesc din partea Uniunii Europene suna mai mult a pomana. Fara aceasta insa oamenii varstnici cu pensii mizere s-ar situa, trist dar adevarat, la granita dintre fiinta si nefiinta.

In fine, a treia categorie de coadagii are in prim plan tipul omului de mall. Poarta haine de firma si totusi nu ar scapa nicio ocazie sa se intoleasca la super reducere, pentru ca mai apoi sa se laude in stanga si in dreapta cu milioanele investite in tinuta.

Asa se face ca in fata unui important magazin amplasat intr-unul din mall-urile bucurestene stau oamenii la coada mai rau ca pe vremea lui Ceausescu. Se dau haine Versace la reducere si, cum vine luna cadourilor, n-ar strica sa-si impodobeasca garderoba mai ceva ca pomul de iarna. Numai ca au uitat bunul simt la intrarea in magazin, napustindu-se asupra rafturilor cu haine mai ceva ca populatiile migratoare asupra Romei antice.

Pe langa cinismul si mercantilismul exprimate de marile lanturi de magazine prin aceasta politica de promotii si oferte, care nu arata altceva decat gradul prin care un individ se dezumanizeaza in disperarea lui dupa ‘mai ieftin’, nu pot sa nu remarc discrepanta flagranta intre disperarea unora si fandoseala altora. Coada ii uneste pe toti in toate.

One comment

  1. Asta cu coada nu tine numai de veniturile mici sau de promotii, ci este si un puseu indoctinat de romanism.
    Daca pot intelege coada pentru o reducere, in nici un caz nu inteleg coada la moaste. Aia nu tine de promotii sau reduceri. Aia tine de romanismul societatii, de indoctrinare, de lipsa de gandire….
    Pai daca romanul e in stare sa se aseze la coada ca sa prind rand si dupa aia sa intrebe la ce e coada….asta ne ofera raspunsul la multe intrebari.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza