MOTOGP

Nicolas Terol, ultimul campion mondial la clasa 125cc

Spaniolul Nicolas Terol va ramane in istoria Motomondialului de viteza ca ultimul pilot care a reusit obtinerea titlului mondial la categoria mezina 125cc.

Nicolas Terol
(cc) photo credit: Tomohiko Tanabe

Echipierul de la Bankia Aspar Aprilia a incheiat cursa de la Valencia, ultima a sezonului, pe locul al doilea, suficient pentru a-si trece in cont titlul mondial in fata francezului Johann Zarco.

Acesta din urma avea sanse minime de a isi trece in cont titlul mondial, dar putinele sperante s-au naruit dupa doar trei tururi, pilotul echipei Ajo Motorsport Derbi abandonand lamentabil.

Cel mai rapid in sesiunea de warm up din dimineata cursei, spaniolul Maverick Vinales a obtinut a patra victorie a sezonului sau de debut, reusind sa se impuna de o maniera spectaculoasa in fata pilotilor Bankia Aspar Aprilia, Nicolas Terol si Hector Faubel.

In varsta de doar 16 ani, Vinales si-a condus magistral spre victorie modelul Blusens Aprilia spre incantarea lui Paris Hilton, cea care conduce destinele echipei incepand cu acest sezon.

Nicolas Terol – profilul ultimului campion mondial la 125cc

La cei 23 de ani ai sai, Terol a tras practic cortina peste dominarea exercitata de pilotii spanioli in ultimii ani asupra clasei mezina.

Debutant in 2004 cand l-a inlocuit pe Mike Di Meglio in ultima etapa de la Valencia, Terol a devenit pilot titular la clasa 125cc incepand cu 2005, cand a primit pe mana un model Derbi.

Trecerea la Aprilia incepand cu sezonul 2008 l-a propulsat pe Terol spre varful ierarhiei, pilotul originar din Alcoy reusind un prim podium la Jerez si o victorie de debut la Indianapolis.

Progresul a continua in 2009 cu un loc trei in ierarhia generala, pentru ca un an mai tarziu Terol sa rateze titlul mondial pentru doar 14 puncte in fata conationalului sau Marc Marquez.

Ramas fara principalul rival, plecat intre timp la clasa superioara Moto2, Terol a dat asaltul final spre coroana suprema, obtinand cinci victorii in primele sapte curse ale sezonului 2011.

Absenta de la Assen cauzata de o accidentare si cazatura de la Brno au facut ca Terol sa piarda din avansul consistent in fata francezului Johann Zarco, iar ezitarea de la Sepang a facut ca titlul sa se joace pana in ultima etapa.

Terol a adus astfel al 9-lea titlu mondial pentru Italia la clasa 125cc si al 10-lea pentru Aprilia. Cele mai multe titluri la piloti au fost obtinute de spaniolul Angel Nieto (7 la numar), iar la constructori cele mai multe succese au fost reusite de Honda (13).

Cel mai tanar campion mondial la clasa mezina 125cc a fost italianul Loris Capirossi, care a obtinut titlul in 1990 alaturi de Honda pe cand avea doar 17 ani si 165 de zile.

Ca o coincidenta, cel supranumit Capirex s-a retras din Motomondial in aceeasi zi cu disputarea ultimei curse de 125cc.

Clasa 125cc va fi inlocuita din 2012 cu noua categorie Moto3, care propune motoare in patru timpi de 250cc.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza