Ciclism

Infernul Nordului sau cum sa joci ruleta pe doua roti

Este unul dintre monumentele ciclismului si de mai bine de o suta de ani se prezinta in toata splendoarea pe drumurile pavate si prafuite din nordul Frantei. I se mai spune pe buna dreptate si Infernul Nordului, Regina Clasicelor , Cursa Pastelui sau O duminica in iad pentru nivelul ridicat de dificultate suportat de ciclisti si traseele accidentate care fac din cele sase ore de cursa un adevarat cosmar. Un cosmar pe care orice temerar pe doua roti il doreste trait la intensitate maxima, pentru a culege in finala roadele efortului pe velodromul din Roubaix. Cursa Paris-Roubaix revine in prim plan cu a 110-a editie, una care il are pe belgianul Tom Boonen drept principal favorit.

Paris-Roubaix 2010-41
Creative Commons License photo credit: tetedelacourse

Castigator in Turul Flandrei, Gent-Wevelgem si E3 Prijs Harelbeke, Boonen este fara doar si poate rutierul luat drept referinta de majoritatea celorlalti favoriti in absenta lui Fabian Cancellara. Elvetianul si-a fracturat clavicula in trei locuri in timpul De Ronde si rateaza tot sezonul pana in septembrie.

Cotat cu prima sansa la pariuri live cu bonus Unibet, Boonen va incerca sa se impuna pentru a patra oara in Paris-Roubaix dupa reusitele din 2005, 2008 si 2009. Un nou succes in Infernul Nordului l-ar aduce pe belgianul de la Omega Pharma-Quick Step la egalitatea cu recordmanul Roger De Vlaeminck castigator in 1972, 1974, 1975 si 1977.

Maarten Tjalingii of Rabobank
Creative Commons License photo credit: ctankcycles

Italienii Filippo Pozzato si Alessandro Ballan incheie topul trei al preferintelor bookmakerilor, podiumul din Turul Flandrei recomandandu-i pentru o clasare fruntasa si in Paris-Roubaix. Misiunea celor doi nu va fi una deloc usoara, iar istoria ultimilor ani ne releva o dominatie a belgienilor, a lui Cancellara si a outsiderilor. Ultimul italian care s-a impus in Infernul Nordului a fost Andrea Tafi in 1999.

De aceea cand vorbim de Paris-Roubaix trebuie sa uitam de tot ce stiam inainte despre ciclism. Notiuni ca pluton, trena, sprint sau tactici de echipa palesc in fata pavatelor nemiloase, care an de an cern sita rutierilor plecati in marea aventura din nord.

DSC_9105_edited
Creative Commons License photo credit: racciari

Este pana la urma un fel de ruleta ruseasca pe doua roti, o cursa a norocului impletita cu tactica si forta rutierilor. Daca in padurea Arenberg se realizeaza o prima selectie in grupul favoritilor, la Mons-en-Pévèle si Carrefour de l’Arbre se dau ultimele batalii pentru suprematie. Pana la marile batalii din Paris-Roubaix putem forta norocul la ruleta online Unibet.

Editia din 2012 a cursei organizate de ASO are o lungime de 257.5 kilometri, dintre care 51.5 se vor parcurge pe cele 27 de sectoare pavate.

Numerotate in ordine descrescatoare, sectoarele pavate sunt departajate prin stele de la unu la cinci in functie de dificultate. Noutatea este reprezentata de sectorul 21, Aulnoy-lez-Valençiennes – Famars, al saptelea de la start, care propune 2.6 kilometri de piatra cubica dura.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza