Economice

Cum alege consumatorul român electrocasnice premium

Când vine vorba de produse electrocasnice premium, consumatorul român se arată extrem de pretenţios şi ţine seama de mai mulţi parametri cum ar fi design-ul respectivului produs, dar şi funcţiile high tech sau consumul de energie electrică.

 

Miele, compania numărul unu în producţia de echipamente electrocasnice premium la nivel mondial, a identificat, pe baza monitorizării cerinţelor clienţilor săi din România, principalele tendinţe în consumul de electrocasnice din acest segment.

„Clienţii Miele din România călătoresc foarte mult şi, mai ales datorită acestui trend, putem vorbi despre clienţi tot mai rafinaţi, mai exigenţi şi mai educaţi”, declară Theofilos Romaios, Sales&Administration Manager, Miele Appliances (foto sus).

Topul valorifică experienţa de cumpărare şi de informare a celor aproximativ 600 de clienţi Miele care vizitează, anual, showroom-ul din Otopeni.

Designul se află pe prima poziţie în topul caracteristicilor de care clienţii Miele de pe piaţa românească ţin cont în momentul achiziţionării de electrocasnice.

”Românii sunt foarte atenţi la aspectul aparatelor. Electrocasnicele încorporate Miele promovează simplitatea, liniile drepte şi atrag atenţia privitorilor. Prin designul simplu şi ferm definit, Miele a ridicat standardele şi şi-a pus amprenta pe piaţa electrocasnicelor încorporate”, explică Theofilos Romaios.

Designul memorabil deschide, de exemplu, şi lista caracteristicilor care impun pe piaţă seria 5000 de electrocasnice de bucătărie Miele, pe următoarele poziţii situându-se trăsături precum posibilitatea de combinare între categorii diferite de produse sau de îmbinare pe verticală ori pe orizontală a produselor de dimensiuni diferite.

„Designul electrocasnicelor s-a aflat constant în atenţia consumatorilor români, care pun din ce în ce mai mult acent pe beneficiile oferite de caracteristicile tehnologice. Consumatorii români sunt exigenţi, iar când achiziţionează un produs premium se aşteaptă să beneficieze, pe lângă design, de valoare adăugată”, explică Theofilos Romaios.

În ceea ce priveşte aspectul cromatic, cele mai cerute sunt nonculorile alb şi negru (de exemplu, cuptorul H 5241 BP BRWS este preferat cu precădere pe alb, în timp ce pentru cuptorul H 5461 B – cele mai multe cereri sunt pentru varianta pe negru).

Touch control. Utilizatorii de electrocasnice premium preferă interfeţele cu touch control care aduc o simplitate fără precedent a comenzilor.

”Românii preferă produsele high-tech cu touch controls, cu interfeţe intuitive precum iPhone-urile şi iPad-urile, care le permit să controleze uşor şi precis dispozitivele”. (Theofilos Romaios, Sales & Administration Manager, Miele Appliances).

Gama de modele Miele high end (maşina de spălat rufe şi uscătorul Supertronic, maşini de spălat vase şi cuptoare de înaltă clasă, cuptoare cu aburi şi cafetiere) au în dotare comenzi cu touch-on-display, funcţionalităţi care excelează prin interfeţele intuitive de utilizare ce oferă comenzi şi navigare simple, amintind de interfeţele de pe dispozitivele familiare, precum iPad-urile sau smart phones. Unul dintre exemplele în acest sens este cuptorul H 5981 BP, dotat şi cu afişaj LCD cu text clar, selectoare rotative electronice utilizabile prin rotire şi apăsare, touch control, sistem de recomandare automată a temperaturii.

Caracteristici eco. Pe locul trei în topul parametrilor căutaţi şi apreciaţi de către consumatorii români de electrocasnice premium Miele se situează caracteristicile eco ale produselor.

”Consumatorii au început să realizeze încet, dar sigur, importanţa alegerii de produse prietenoase cu mediul, precum şi ce semnifică aceste caracteristici atât pentru mediul înconjurător, cât şi pentru economia casei lor”, explică Theofilos Romaios.

Producătorul german de electrocasnice inovează constant la capitolul eficienţă energetică pentru toată gama de produse, fiind cu un pas înaintea tendinţei sociale către protejarea mediului înconjurător şi certificând filosofia companiei „Întotdeauna mai bun”.

Toate electrocasnicele sunt testate să dureze cel puţin 20 de ani (de exemplu, maşina de spălat W 5841 WPS EcoComfort  face parte din clasa energetică A+++ şi are un consum anual energetic de 168 kWh).

Premiere mondiale. Târgul de tehnologie IFA Berlin a fost, în acest an, una dintre platformele pe care Miele a ales să-şi prezinte, în premieră mondială, inovaţiile în materie de eficienţă energetică, lansând uscătorul de rufe alimentat cu energie solară. Pentru a usca hainele, uscătorul atrage căldura dintr-un rezervor de stocare stratificat, care, în principiu, poate oferi apă fierbinte şi altor aparate electrocasnice.

De asemenea, în domeniul îngrijirii hainelor, niciun alt producător nu deţine o gamă comparabilă de produse care să vizeze fructificarea beneficiilor unei rezerve de apă caldă, dozarea automată a detergentului, afişajul în timp real, consumul de energie electrică şi tarifele variabile ale electricităţii.

Aceasta din urmă este cunoscută sub numele de SmartGrind şi este disponibilă pentru maşini de spălat. Toate acestea conduc către o factură redusă, fără a realiza compromisuri în materie de performanţă sau de calitate.

În raportul de sustenabilitate “Focalizare pe oameni” (2011), Miele a ocupat poziţia a şaptea într-un clasament realizat de Institutul de Cercetari Ecologice şi Economice. Comparativ cu clasarea raportului de sustenabilitate realizat în 2009, Miele a reuşit să urce 9 locuri în clasament.

Despre Miele

Există doar câteva branduri în lume ce respectă aceeaşi viziune, tradiţiile şi standardele calitative înalte de mai bine de un secol. Dintre acestea, cu atât mai puţine reprezintă afaceri de familie sustenabile sau se bucură de recunoaştere la nivel internaţional. Una singură dintre acestea, însă este renumită pentru a fi creat şi oferit lumii cele mai inovatoare echipamente electrocasnice din istorie. Fondată în 1899, compania Miele a fost de la bun început o afacere de familie, aparţinând familiilor Miele şi Zinkann – aflate astăzi la a patra generaţie. Filozofia companiei – “Immer Besser” (“Mereu mai bine”) – se reflectă în toate produsele Miele, prin pasiunea investită în dezvoltarea de noi tehnologii pentru a transforma şi reinventa experienţa în utilizarea echipamentelor electrocasnice. Astfel, Miele a devenit cel mai mare producător independent de echipamente electrocasnicedin lume, cu peste 16.500 de angajaţi, prezent în 47 de țări prin subsidiarele proprii de vânzări şi în 50 de ţări prin intermediul distribuitorilor şi importatorilor. În anul financiar 2011/2012 a obţinut vânzări în valoare totală de 3, 01 miliarde de euro.

Gama de produse Miele include: aspiratoare, echipamente de întreţinere a rufelor; maşini de spălat vase, plite, seturi combi, hote de aragaz, cuptoare, cuptoare cu aburi, cuptoare cu microunde, cafetiere, echipamente frigorifice, răcitoare de vinuri. În plus, gama Miele Professional (divizia de echipamente comerciale) oferă sisteme de întreţinere a rufelor şi maşini de spălat vase pentru uz profesional, dar şi aparatură pentru sterilizarea instrumentelor medicale şi de laborator. În 2007, Miele Appliances SRL şi-a deschis porţile şi în România, una dintre principalele ţări din Europa de Sud-Est care proiectează o perspectivă nouă asupra afacerilor Miele la nivel global.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza