Superbike

Max Biaggi, noul Imparat Roman din Superbike

Deşi are 41 de ani împliniţi se poate spune fără urmă de exagerare că Max Biaggi trăieşte a doua tinereţe în Superbike. Italianul a obţinut la Magny-Cours al doilea titlu mondial cu Aprilia în şase ani de WSBK, devansându-l pentru doar jumătate de punct pe britanicul Tom Sykes de la Kawasaki.

Finala sezonului 2012 în Campionatul Mondial de Superbike a programat o luptă în trei pe traseul francez de la Magny-Cours, unul clasic pentru finalul de an din 1991 şi până în prezent.

Max Biaggi, Aprilia Biaggi începea ultima rundă cu un avantaj consistent în faţa britanicului Tom Sykes (Kawasaki) şi a conaţionalului său italian Marco Melandri (BMW), numai că pilotul Aprilia şi-a făcut viaţa grea şi a abandonat în prima manşă.

  • 5 victorii a obţinut Biaggi în sezonul 2012 al WSBK.

Pe o pistă îmbibată de apă Biaggi a pierdut faţa la capătul celei mai lungi linii drepte de la Magny-Cours şi a pus motocicleta RSV4 la pământ, moment în care speranţele se reaprindeau pentru Sykes şi Melandri.

Victoria în prima manşă i-a revenit francezului Sylvain Guintoli de la echipa Pata Aprilia, cu Melandri şi Sykes clasaţi pe celelalte două trepte ale podiumului.

În aceste condiţii manşa secundă de la Magny-Cours devenea decisivă pentru stabilirea noului campion mondial, iar Biaggi avea nevoie de o clasare în top 5 pentru a nu depinde de jocul rezultatelor.

Pista s-a uscat în pauza de aproape trei ore, dar ”Împăratul Roman” rămânea cu avantajul plecării de pe locul 10 al grilei de start.

Printre susţinătorii lui Biaggi aflaţi în boxa acestuia s-a numărat şi spaniolul Jorge Lorenzo, prietenul acestuia de la clasa MotoGP.

Sykes a pornit tare în stilul caracteristic şi a condus cursa de la început şi până la finalul acesteia, în timp ce în spatele său se lipea un grup format din Guintoli, Jonathan Rea (Honda) şi Eugene Laverty, coechipierul lui Biaggi la Aprilia.

”Mad Max” nu s-a precipitat şi a jucat la aşteptare profitând într-o primă fază de abandonurile mai multor piloţi din faţa sa, printre aceştia şi Melandri, care şi-a luat adio de la titlul mondial după doar cinci tururi.

Pe măsura trecerii timpului Biaggi avea nevoie să urce în ierarhie şi a deschis gazul în tentativa de a-i depăşi pe cei doi piloţi Althea Ducati, Carlos Checa şi Davide Giugliano.

Odată asigurat locul 5 Biaggi a mers fără eroare şi a trecut linia de sosire obţinând al doilea titlu mondial la Superbike.

Diferenţa faţă de Sykes a fost de jumătate de punct, iar cele trei puncte adunate de Biaggi la Nurburgring după ce căzuse şi a revenit la ghidon au cântărit decisiv în economia campionatului.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza