Economice

Nike vinde marca Umbro la jumătate din preţul de achiziţie

Umbro

Afacere păguboasă pentru compania americană de echipament sportiv Nike, care a decis să vândă marca Umbro către Iconix Brand Group pentru 225 de milioane de dolari.

Suma reprezintă mai puţin de jumătate din cele 578 de milioane de dolari pe care Nike i-a achitat în urmă cu patru ani pentru a-şi asigura brandul Umbro.

Atunci Nike a dorit să le ia faţa rivalilor germani de la Adidas pe segmentul echipamentelor de fotbal

Cei de la Nike au mai anunţat că sunt dispuşi să cedeze şi Cole Haan, o marcă de îmbrăcăminte şi accesorii pe care o deţin în portofoliu încă din 1988.

Discuţiile privind vânzarea Cole Haan au început încă din primăvara acestui an, dar preţul cerut de Nike, 500 milioane de dolari, a tăiat din elanul jucătorilor interesaţi precum Sycamore Partners, Apax Partners, Berkshire Partners LLC şi TPG.

Explicaţia oficială a celor de la Nike pentru aceste cedări este una cât se poate de obiectivă şi diplomatică: ”Vrem să ne concentrăm pe creşterea mărcilor cu un potenţial mai mare de dezvoltare cum ar fi spre exemplu Nike, Jordan, Coverse şi Hurley”.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza