Jocuri

Recenzia jocului FarCry 3

Astăzi m-am decis să scriu un review despre FarCry 3. Am terminat acest joc de curând și va pot spune sincer că a fost o experiență minunată. Dacă ești fan Assassina€™s Creed atunci cu siguranță FarCry 3 îți va plăcea la nebunie întru-cât au elemente comune.

Joci rolul lui Jason Brody, un tânăr care este plecat în vacanță, cu doi frați și câțiva prieteni. Acțiunea se desfășoară pe 2 mari insule. Vacanța însă ia sfârșit în momentul în care Jason și prietenii lui sunt capturați de Vaas, un individ cu ceva probleme de comportament.

Jocul începe din momentul în care Vaas îi capturează pe Jason și Grant, fratele sau mai mare. După un discurs cel puțin dubios al lui Vass, Grant reușește să se elibereze și să ucidă un paznic. Vaas reușește însă să îl ucidă pe Grant, iar Jason scăpa în junglă, urmând a fi salvat de Denis, un membru al tribului Rakyat.

vacation

Cele două insule de care vorbeam mai devreme au două nume simple: The North Island și The South Island. Prima insulă este condusă de Vaas și ai lui a€œpirati” iar cea de-a două insulă este condusă de Hoyt și ai lui a€œmercenari”. Trebuie precizat aici faptul că Hoyt este șeful lui Vass. Acestea sunt doar câteva din personajele din joc. De-a lungul povestirii vei întâlni multe personaje care te vor ajuta sau pe care va trebui să le înlături. Îți vei petrece mult timp hoinărind pe hartă însă îți va luă și mai mult timp să cucerești teritoriul. Există foarte multe locuri ascunse pe care poți să le explorezi, majoritatea acestor locuri fiind peșteri. Și la fel ca în Assassina€™s Creed, poți să buzunaresti cadavrele sau să golești niște lăzi. Toate astea pentru bani și diferite obiecte pe care le poți valorifica ulterior la magazinele de pe hartă. Cu banii strânși poți să cumperi arme, muniție, explozibil, armură și consumabile.

Armele pe care le ai la dispoziție sunt de-a dreptul bestiale. Pe lângă arme de mână, puști de asalt, puști cu lunetă și shotgun-uri avem lansatorul de grenade și lansatorul de rachete. Pe lângă toate acestea avem și arme speciale, adică un arc cu săgeți și un lansator de flăcări. Cu aceste arme la dispoziție trebuie doar să alegi cum vrei să duci la bun sfârșit misiunea propusă. Poți face asta nedetectat sau te poți arunca într-o mare luptă. Nu contează cum o facia€¦alegerea e numai a ta. Trebuie să experimentezi pentru a vedea care stil de atac ți se potrivește mai bine.

Adăposturile (outposts) și turnurile (towers) sunt cele mai importante puncte de interes de pe hartă. Adăposturile sunt baze inamice pe care trebuie să le cucerești, transformându-le astfel în baze proprii (safe house) care pot fi folosite ulterior pentru a călători mai rapid pe hartă. Acestea se aseamănă cu turnurile Borgia din Assassina€™s Creed 2.

Ocuparea acestor baze va fi din ce în ce mai grea pe măsură ce avansezi în joc. Bazele sunt prevăzute cu sisteme de alarmă și crede-mă că nu vrei ca cineva să dea alarmă. Așa că întâi trebuie să le dezactivezi iar asta o poți face în mai multe feluri. Fie te apropii fără să fi detectat și le dezactivezi manual, fie tragi în ele de la distanță. Însă trebuie să ai grijă că dacă nu folosești o arma prevăzută cu amortizor atunci inamicii te vor detecta. Totodată trebuie să știi că dacă alegi să dezactivezi manual alarmele ai și un avantaj: trebuie să dezactivezi decât una singură pentru a le opri pe toate (pot fi una, două sau chiar trei). Dacă alegi să le împuști va trebui să le împuști pe toate.

Far_Cry_3_Screenshots_13452176039296

Fiecare bază ocupată va avea un panou cu una sau mai multe misiuni suplimentare. Există două tipuri de misiuni suplimentare: în una din ele trebuie să vânezi un animal, sau mai multe, folosind armele puse la dispoziție. În celălalt tip de misiune trebuie să omori șeful unei mici grupări de pirate însă trebuie să o faci cu cuțitul din dotare conform tradiției tribului Rakyat. Acest tip de atact se numește Knife Takedown.

Turnurile de comunicare sunt turnuri controlate de pirați. Odată ajuns la un astfel de turn, trebuie să îl escaladezi și mai apoi să scoți din panoul de comandă aflat în vârf, un dispozitiv de bruiaj. Acest turn de comunicații se aseamănă cu turnurile din Assassina€™s Creed pentru că îți deschid zona și îți permit să vezi pe hartă toate punctele de interes. Și escaladarea acestor turnuri va fi din ce în ce mai dificilă pe măsură te va apropiați de finalul jocului.

Problema transportului în joc nu e de fapt o problemă. Sunt multe vehicule pe care le poți folosi pentru a te mișca dintr-un loc în altul: autoturiesme, ATV-uri, mașini de teren, camioane, bărci și skijet-uri. Iar dacă astea nu sunt suficiente poți oricând să iei calea aerului cu ajutorul unui deltaplan, a unui costum pentru zbor sau a parașutei.

Far-Cry-3-pic-9

Personajul din joc va acumula în timpul jocului niște puncte numite a€œskill points”. Aceste puncte îți vor permite să achiziționezi diferite îmbunătățiri la capitolele performanță sau rezistentă.

Și să nu credeți cumva că am terminat căci urmează să vă vorbesc despre confecționări sau a€œcrafting”. Acesta este un meniu în care vă puteți confecționa diferite obiecte care să vă ajute pe parcursul jocului. Pentru a face asta însă trebuie să vânați o grămadă de animale și să le luați pielea. Unele obiecte îți vor permite să porți cu tine până la 4 arme în vreme ce altele îți vor permite să cari mai multă muniție.

Sunt peste 40 de specii de animale în joc, iar unele din ele se poziționează foarte sus pe  lanțul trofic. Te vei întâlni cu tigri, leoparzi, dragoni de komodo, crocodili, șerpi, bizoni, capre, rechini, pisici de mare, meduze, câini dingo, câini sălbatici și tot așa.

După cum vă spuneam și la început este o plăcere deosebită să te joci FarCry 3 și de accea îl joc acum pentru a două oară. Sfârșitul este însă ciudat pentru că vei avea de făcut o alegere. Da așa estea€¦sfarsitul este interactiv. Până atunci însă vă mulțumesc că ați citit și vă laș să vă bucurați de acest joc produs de Ubisoft.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza