Diverse Internet Mobile

Sistemul Cosmote e corupt, ca sa nu spun prost

Unde corupt din titlu nu trebuie luat in cazul de fata ad litteram in sens dambovitean, deneascian, ci mai degraba corupt de la englezescul “corrupted” care inseamna pervertit, ruinat, contaminat.

Cei de la Cosmote sunt super capitalisti. Oamenii nu lucreaza in week-end. Chiar si atunci cand le dai bani intr-o zi de sambata ei se fac ca nu te vad, ca n-au primit nimic. Dar la Cosmote, surpriza (!) weekend-ul e prelungit. Continua si luni. Pentru ca dupa ce le-ai platit o factura sambata, luni dimineata esti notificat de sistem ca de fapt nu ai platit si pac ti-au taiat serviciile. Unele de altfel discutabile, dar mai mult pe subiectul asta cu alta ocazie.

By: Karl BaronCC BY 2.0

Revenind la speta de fata, aceasta se prezinta in felul urmator. Platesc abonamentul la telefon intr-un plafar din apropiere, plafar dotat cu un sistem tip check point. Acolo imi platesc mai toate facturile, inclusiv cele la electricitate si fix, tot Romtelecom. Niciodata insa pana acum n-am avut o astfel de surpriza. Doar acum la Cosmote unde, asa cum am aratat mai sus weekend-ul tine pana luni inclusiv si oamenii sunt intr-un veritabil dolce faniente. Am zis Dolce? Mai bine nu mai ziceam, ca si sefii de acolo se pare ca au plecat in vacanta fara sa semneze contractul cu Look pentru meciurile de Liga 1. Un fleac, I-am facut din nou pe fraieri, adica pe noi, pe abonati.

Unde mai pui ca “Lumea noastra esti tu” e sloganul lor. Lumea voastra e doar a voastra, dar sa vedeti ce frumos o sa fie cand o sa ramaneti doar voi in lumea voastra fara fraierii care va umfla buzunarele de euro in fiecare luna. Adica noi.

Verific mai intai la plafarul respectiv, vorbesc cu doamna de acolo si-mi spune ca n-a mai intalnit o situatie similara. “Ce norocos sunt! Zici ca…in scaldatoare atunci cand eram mic”. In fine, merg mai departe spre cel mai apropiat centru Cosmote/Romtelecom.

In fata mea o doamna de o varsta respectabila intreba despre conditiile de reziliere a contractului Cosmote. “Sa fie si asta vreun semn de sus”, imi zic in gand doar pentru mine.

Imi vine randul la baietandru din fata mea si ii arat factura platita, respectiv mesajul primit de la sistem cum ca serviciile mi-au fost suspendate “pentru neplata”. Cand a auzit omul ca am platit sambata s-a luminat complet.

“A, dar e normal sa fie asa. Sambata si duminica nu se fac activitati bancare”, incearca sa ma lamureasca.

Poftim. “Ba esti prost!”, ar fi trebuit sa-i spun, dar din pacate sunt inzestrat cu darul ratiunii si unde mai pui ca spre fericirea multora am primit si cei 7 ani de acasa, asa ca reformulez.

“Nu va suparati (n.a. – ii vorbeam totusi la a doua, pentru ca in fata mea nu era el, individul, ci doar o parte a sistemului de rahat-grecesc- care imi dadea batai de cap), dar pe factura apare sigla Cosmote, este sistemul de plati agreat de voi, nu e inventat de mine, si sistemul mi-a primit banii chiar daca era sambata si soare afara. Stiati ca sambata/duminica nu se fac plati bancare, ok, nu trebuie sa mai primiti bani de la oameni sau puneti afis cu de luni pana vineri”, ii spun eu.

Omul insista ca nu, domne, Cosmote n-are absolut nicio vina ca mi-a luat banii sambata, zi nelucratoare din punctul lor de vedere si al bancilor, iar luni imi intrerup toate serviciile pentru “neplata”.

“Sa mori tu”, i-as fi spus din nou respectivului cu referire evident la sistem, dar din nou ratiunea si stiti voi, cei 7…nu mai reiau, ma obliga sa reformulez.

“Eu n-am nicio vina”, imi spune el, la care eu in replica ii spun: “corect, sistemul e prost”.

“Nuuu, nu e prost…”, insista el dintr-un spirit de datorie corporatista fata de mana care-l hraneste.

“Pai cum nu e prost din moment ce imi ia banii o data, apoi se gandeste ca e in week-end si nici macar luni nu se trezeste din prostie, ba chiar insista in ea?”.

Trecem peste, n-ai cu cine sa te intelegi. Apoi trec la pasul urmator: “cat trebuie sa va platesc pentru a rezilia inainte de limita perioadei contractuale?”.

Se uita el in sistem si imi da vestea cea mare: 400 lei.

“Doar atat? Ok, o sa va platesc 400 de lei avant la lettre si cu asta basta”. Plec oarecum multumit. Pentru prima data sistemul mi-a dat o veste buna. Pana in aprilie trebuie sa le mai dau, dupa calculele mele, undeva la 550 lei, iar cu 400 as scapa mai ieftin de dureri de cap inutile.

Dar nu am sa le dau nimic in avans, poate doar respectul cuvenit dupa faptele lor.

UPDATE: Cei de la Cosmote mi-au transmis un e-mail ca urmare a articolului de mai sus in care explica cum functioneaza sistemul de plati. Redau mai jos cateva dintre paragrafe.

<<

Am analizat situatia descrisa si pare ca ati achitat la un punct PayZone, unde platile se transmit doar in zilele lucratoare. Ca atare, persoana ce a incasat banii trebuia sa va comunice ca suma va fi inregistrata in sistemele noastre luni. Totodata, trebuia sa va indrume sa contactati Serviciul de Relatii cu Clientii la 1234 pentru a realiza automat sau prin intermediul unui operator confirmarea platii.

De asemenea, dorim sa va aducem la cunostinta ca, in functie de canalul de plata folosit, fisierele de plati se transmit in mod diferit –  zilnic/doar in zile lucratoare, astfel:

  1. Incasatori ce transmit fisierele zilnic (COSMOTE, Germanos, Internity, Cosmos Mobile si Gecad) iar in momentul platii se aplica automat o protectie pe cont astfel incat sa nu se realizeze actiuni de colectare (notificare/suspendare);
  2. Magazinele Romtelecom care transmit fisierele de plati numai in zilele lucratoare, insa in momentul achitarii se aplica o protectie pe cont astfel incat sa nu se realizeze actiuni de colectare;
  3. Paypoint, catre transmite fisierele zilnic;
  4. Bancile, care transmit fisierele doar in zilele lucratoare, cu exceptia Alpha Bank si Garanti;
  5. Posta Romana, Payzone si Qiwi, care transmit fisierele de plati numai in zilele lucratoare.

In  cazul platilor efectuate in weekend, confirmarea automata si restabilirea serviciilor, daca este cazul, se realizeaza doar daca plata s-a efectuat  prin incasatorii mentionati la punctul 1si 2.

In toate celelalte cazuri, confirmarea automata/restabilirea nu se realizeaza automat. In aceste cazuri, confirmarea platii se realizeaza fie prin inregistrarea efectiva a sumei, fie daca clientul suna la 1234 si confirma plata.

De asemenea, incepand din data de 05.07.2014, nu se mai proceseaza suspendari in weekend.

>>

One comment

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza