Biciclistii pedaleaza in mass-media pentru cauza pistelor

O simpla petitie online cu valoare zero in planul concret al realitatii, dar care a pus in miscare o intreaga comunitate, si aici ma refer la cea a biciclistilor, a generat un val urias de subiecte in presa centrala bucuresteana.

Un subiect tratat de mult ori cu rezerva de marginalitate a ajuns dintr-o data sa suscite interesul publicistilor, iar oamenii de presa au prins din mers ideea si au intors-o pe toate fetele, cu argumente si contraargumente.

In general abordarea din media a fost una echilibrata, desi daca ne uitam de unde am plecat, de la un punct de vedere subiectiv si chiar ostil prin expunerea argumentelor, am putea cadea in capcana ca toti ziaristii sunt impotriva mersului pe bicicleta.

Asadar, bulgarele de zapada a inceput sa se rostogoleasca din ograda celor de la DC News care, dintr-un motiv doar de ei stiut, desi multi cititori au ajuns sa-si suspecteze ca n-au incercat decat sa-si maximizeze traficul in online, au iesit intr-o zi de weekend cu un articol prin care sustineau inchiderea pistei de biciclete de pe Calea Victoriei.

Pentru comunitatea biciclistilor din Bucuresti, una extrem de numeroasa si de sensibila la problemele de infrastructura rutiera, petitia celor de la DC News a cazut ca un traznet, iar cuvantul de ordine a fost indignare. Dupa ce ne-am revenit din soc ca dupa o unda seismica cu virgula, Adevaratii Veloprietenii s-au pus in miscare pentru un raspuns pe masura cererii aberante a celor de la DC News.

Aici pe ecronicar am formulat primul punct de vedere in numele biciclistilor din Bucuresti si am promovat totodata initiativa Adevaratilor Veloprieteni de a raspunde petitiei de inchidere a pistei de biciclete prin doua evenimente pe doua roti.

Stirea s-a propagat ca un adevarat tsunami prin retelele de socializare, in special Facebook si Twitter, astfel ca subiectul a aparut in atentia presei asa-numita mainstream. A doua zi dupa raspunsul biciclistilor la petitia DC News despre necesitatea pistelor de biciclete s-a vorbit la Romania in direct la Europa FM. O discutie corecta si echilibrata din punct de vedere deontologic in care sustinatorii cauzei biciclistilor i-au depasit in numar covarsitor pe “soferii nemultumiti prinsi in traficul de pe Calea Victoriei” la care facea referire articolul provocator lansat de sursa mai sus amintita.

Odata lansat anuntul Adevaratilor Veloprieteni cu privire la cele doua plimbari cu caracter tematic de pe Calea Victoriei au inceput sa curga mesajele, solicitarile si telefoanele. Primii care ne-au contactat prin intermediul ecronicar au fost cei de la Radio Bucuresti FM, acestia trimitand special un reporter in Parcul Izvor la adunarea biciclistilor din prima seara de plimbare. Bicicleala de luni s-a dovedit un real succes, peste 150 de pasionati ai mersului pe doua roti infruntand temperaturile scazute de ianuarie pentru a arata ca pista de pe Calea Victoriei este viabila si ca trebuie sa existe in continuare in pofida celor care ii pusesera cruce. Imaginile in miscare surprinse la evenimentul in sine cred ca nu mai au nevoie de niciun comentariu.

Asa cum era de asteptat, reactiile nu au intarziat sa apara si majoritatea publicatiilor online au preluat subiecte, o parte dintre acestea citand ecronicar si le multumim pe aceasta cale pentru corectitudinea profesionala de care au dat dovada. Ma refer aici in special la Hotnews, dar, atentie, si la DC News care, simtind cum le fuge pista de sub picioare, au intors-o ca pe Victoriei si au dat o stire corecta, e adevarat cam seaca dar corecta.

Prima plimbare pe doua roti a fost urmata de o a doua in cadrul Celor 3 ceasuri tocmai bune de biciclit de marti seara, alti adevarati veloprieteni batand in lung Calea Victoriei de la un capat la altul pentru sustinerea necesitatii existentei pistelor de biciclete in Bucuresti. Termenul de plimbare a fost preluat corect de cei de la B365, care au realizat un material de informare cu surse si legaturi spre articolele de baza, aspect de asemenea demn de apreciere.

Insist pe plimbare pentru ca altii, din ignoranta si necunoastere, au vorbit despre “proteste” ale biciclistilor (?!?). Nici vorba de asa ceva, insa cei de la Green Report au tinut sa sublinieze aspectul de prostest si sa aduca in prim plan prezenta printre biciclisti a lui Ariel, altul decat cunoscutul inalbitor de rufe, pe care ni-l prezinta ca fondatorul unei firme de curierat pe doua roti. N-are nicio legatura una cu alta si aici in numele tuturor biciclistilor prezenti pe sosea in acele doua seri trebuie sa intelegem foarte clar doua lucruri: n-a fost vorba de niciun protest, iar biciclistul devine personaj colectiv cand vine vorba de sustinerea unei cauze comune, fara a mai conta cum te numesti sau din ce..trib faci parte. In fine, abordarea lor, dar am simtit nevoia sa le-o spun in fata, ca data viitoare sa nu confunde vreun adevarat protest cu iesirea la plimbare a catorva cupluri de indragostiti.

Aceeasi confuzie a facut-o si Cetateanul de pe net, care a vorbit despre “protestatari” si a citat ca sursa ecronicar fara link, dar hai treaca de la mine. Merge si asa decat deloc. A amintit despre Bicicleala de luni ca despre un “eveniment periodic” si aici trebuie sa-i atrag din nou atentia Cetateanului ca acesta este un eveniment de regularitate (in fiecare luni de la 19:30) sustinut si promovat de Adevaratii Veloprieteni.

Subiectul pistelor de biciclete in peisajul urban a ajuns si pe platforma Voxpublica a celor de la Realitatea.net, dar si in pagina celor de la VICE care au acordat o tusa proprie in nota abordarii lor editoriale. Mai mult decat atat, acestia au realizat si un scurt interviu cu doi dintre Adevaratii Veloprieteni cu state vechi in cadrul grupului si totodata oamenii care duc trena in pluton la plimbarile de luni, respectiv marti.

Prezenta in strada a Adevaratilor Veloprieteni a placut intr-un mod special celor de la Radio Bucuresti FM si acestia l-au invitat pe colegul nostru Mihai pentru a expune cauza biciclistilor intr-o emisiune de o ora pe care o puteti (re)asculta aici.

De asemenea, multumirile noastre se indreapta catre comunitatea SkirtBike de pe Facebook care a fost alaturi de cauza Adevaratilor Veloprieteni.

Ultimul, dar nu cel de pe urma, il amintesc pe Iulian, un om pentru care mersul pe bicicleta echivaleaza cu insasi existenta si care prin implicarea sa admirabila din ultimii ani a facut posibil ca la aceasta ora sa vorbim despre Adevaratii Veloprieteni.

Spune-ti parerea, opinia ta conteaza